[Talk-cz] Plochy vod v OSM

Michal Grézl michal.grezl na gmail.com
Sobota Květen 17 07:15:35 UTC 2008

2008/5/16 Tomas Kolda <kolda na web2net.cz>:
> Ahoj,
>
> muzete mi nekdo vyjasnit jak presne se rozpoznavaji plochy v OSM? Na
> strankach jsem se docetl, ze polygon je uzavrena Way, ktera ma
> definovanou Map feature jako polygon.

maji area=yes nebo jsou natural=water

> Kdyz jsem ale koukal na vyrenderovane mapy, tak napr. riverbank Vltavy
> neni uzavrena cesta. Presto ji OSM generuje spravne jako Areu. Domnivam
> se tedy, ze riverbank je vzdy area, kde se spoji prvni a posledni bod.
>
> Jenze, Berounka mi toto vyvratila. OSM ji generuje spravne, proto to
> nechapu. Sklada se z riverbank a pak way, ktera by mela urcovat smer
> toku. Problem je v tom, ze obe jsou oznacene jako riverbank. Jak se tedy
> rozpozna, ze objekt je area nebo line?
>
> Dik moc
> Tomas

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/Large_rivers

riverbank byl puvodne zamyslen jako 2 neuzavrene cesty kopirujici
brehy reky, tohle ovsem uz dlouho nefunguje a riverbank by se mel
pouzivat jako uzavrena cesta, reka by se mela delat jako sled
prekryvajicich se kousku riverbank, ta cesta uprostred reky oznacujici
tok a slouzici pro navigaci ma byt waterway=river. Podle toho jak to
popisujes to je cele spatne, a nekdo to musi opravit.