[Talk-cz] Vizualizace aktivity v OSM

Tomas Kolda kolda na web2net.cz
Úterý Říjen 7 06:02:52 UTC 2008

Ahoj,

je to hezky, ale nechapu 2 veci.

Proc je potreba mit vsechny nody v pameti? Dve moznosti:
1. Vykresli se cela cesta i kdyz se v ni hybne treba jen jednim nodem? To
bych mozna takto nezeslozitoval... Jak to vypada kdyz se kresli jen
modifikace nodu? Kdyz se totiz pridava way, tak by se rozsvitila, pokud se
jen upravi geometrie, rozsviti se skutecne jen ten nod. Chapu, ze by to
svitilo mnohem mene, ale asi by vice odrazelo realitu. Nevyhoda: Neviditelne
pracne zpresnovani tagu a uprava ways...

2. Prochazet osm.xml 2x. V prvnim prubehu si poznamenat idcka nodu, ktere
nalezi zmenenym ways a jez se maji vykreslit. V druhem uz probihat identicky
jako u 1 s tim, ze se vykresli navic i ty s timestamp. Pokud budou kolizni
vykreslit tou svetlejsi barvou. V teto variante budou mezivysledky asi dost
male (vse se ihned kresli a pamatuji se jen IDcka nodu ze zmenenych ways),
ale pro poradnou paranoiu se da pouzit sqlite jako zasobarna IDcek.

Nejhezci by bylo pri prvnim pruchodu udelat mezisoubor s nodama (napr.
ID\tabLAT\tLON), ktery bude zarucene sesortovany podle ID a ten pak jenom
mergovat se sesortovanym mezivysledkem nodu zmenenych ways (sort | uniq).
Pak je pametova naroznost nulova pro libovolnou velikost dat. Pokud to
vypada slozite tak z duvodu me snizene schopnosti se vyjadrovat :)

No a druha vec, kterou nechapu je pouziti PERLu :-) Ale to je ciste z
duvodu, ze jsem do nej nemel nikdy silu proniknout (bohuzel jsem se drive
naucil citelnejsi jazyky). Pro mensi znalce (jako ja), je pak nulova moznost
do takoveho kodu prispet...

Ale jinak hezka a efektni prace.