[Talk-cz] mapovani konskych stezek

hanoj ehanoj na gmail.com
Čtvrtek Říjen 30 12:18:12 UTC 2008

> už na tomhle selhává vyhodnocení "sjízdnosti" -
>
> pokud je cesta _zpevněná_ vysypaným štěrkem, je to tak akorát na to, aby
> člověk vzal kolo (koloběžku, inlajny, koně :-) na ramena, zatímco na obyčejné
> _nezpevněné_ polňačce se mu pojede krásně, jenže když o kousek vedle povede
> stejným terénem jiná polňačka, po které jezdí těžká technika, takže tam budou
> půlmetrové výmoly plné bahna, tak tím zas moc jet nepůjde ...
*** no já tak kole jezdím s turistickou KCT a nedělá mi to velkej
problém. Zatímco účelové mapy pro cyklisty mi nevyhovují, nejhorší
jsou ty po městě.

> čili když tam někdo tu konkrétní sjízdnost dopíše, je to vhodný bonus pro
> toho, kdo si bude podle mapy plánovat trasu, a nevidím důvod to tam nemít -
> jako doplňující informace k tomu, co nazýváš "fyzický stav"
*** otázka zní, zda _lze_ sepsat jednoznačná, použitelná, definitivní,
univerzální metodika, kterou lze popisovat sjízdnost, nebo tu bude
aparát, který bude spíše plný nepravdivých a subjektivních informací.
Když kolo tak se myslí trek, horský, sjezdový? Pepa projede, ale Máňa
už sleze z kola. Todle je moc do kopce, ale Franta s tim nema problem,
babicka pojede po silnici oklikou. Mapa přeci není nápojový automat.

Například existuje podobná datová sada, která _exaktně_ popisuje
státní silnice s únosností mostů (a potenciál pro zvýšení únosnosti),
přejezdy, jejich šířkové profily a oblouky pro přepravu nadměrných
nákladů. Jenže číselně tunách, metrech, km, h.

prostý člověk nějak počítá dálnice, 1.tř, 2.tř, 3tř, místní i dkyž to není 100%

hanoj