[Talk-cz] mapovani konskych stezek

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Říjen 31 14:45:40 UTC 2008

> Jenže kdyby tam ty časy psala banda neorganizovaných dobrovolníků,
> přičemž já napíšu na jednu ceduli hodnotu podle sebe, zatímco nějaký
> důchodce dá na ceduli o kousek vedle čtyřnásobek, tak jsou ty cedule
> jako celek nepoužitelné, protože nikdo nebude schopen dojít k tomu
> univerzálnímu koeficientu „vydělení dvěma", protože neví, kdo kterou
> ceduli dělal podle jakých kritérií.

bohužel právě takováto situace v reálu je - možná ne zrovna "na ceduli o
kousek vedle", ale rozhodně mezi různými oblastmi ano; Nízké Tatry jsem uvedl
jako příklad, jinde nám vycházely koeficienty jiné (ostatně záleží na bagáži,
na počasí ...)

cílem této diskuse by nemělo být zavrhnout jakoukoliv snahu, nýbrž
dokonvergovat od "bandy neorganizovaných dobrovolníků" k "bandě
disciplinovaných dobrovolníků", vytvořit nějaký konsensus: když ty víš, že
jsi čtyřikrát rychlejší než nějaký důchodce, tak tam budeš psát časy oproti
sobě dvojnásobné a on tam bude psát časy poloviční, takže to sice bude
odpovídat pouze pro nějakého ufuněného pupkáče, který neběhá tak svižně jako
ty, ale také ho nebrzdí nemocné nohy jako toho důchodce, nicméně to časové
hodnocení bude v rámci nějaké tolerance jednotné a každý si k němu může najít
svůj koeficient

a s tím časem je to extrémní případ; kriteria sjízdnosti na kole nebo na koni
jsou nejspíš mnohem jednoznačnější - koneckonců, když se např. cesty pro kola
otagují třeba "mountain", "trekking", "road", asi bude každému _dostatečně
dobře_ jasné, o co jde (alespoň já bych necpal "road" na stezky přes kořeny,
které jsem zvládl projet na favoritu ;-))

K.