[Talk-cz] Pokryti prazskych zastavek openstreetmap

Pavel Machek pavel na ucw.cz
Neděle Duben 26 23:06:49 UTC 2009

On Sun 2009-04-26 19:34:30, Tomáš Tichý wrote:
> Dovolil bych si mírně nesouhlasit, protože jednosměrnost zastávky je
> fyzická vlastnost která je viditelná v terénu - zjednodušeně řečeno je
> tyčka s jízdním řádem jen na jedné straně silnice - a to je to, co v
> OSM především mapujeme.
>
> V OSM existují dneska následující  přístupy:
> 1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
> Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
> některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
> Tento způsob používají také mapy.cz.

Prosim ne -- rozbilo by mi to skripty :-).

> [...]
> 2. Umístit node bus_stop do waye silnice, do místa tyčky umístit node
> highway=platform a spojit je pomocí relace stoparea, (type=site,
> site=stoparea) viz
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/unified_stoparea.
> Výhoda tohoto přístupu je lepší reprezentace topologie a logických
> vazeb zastávky, projeví se zejména u rozsáhlejších terminálů.
> Nevýhoda je větší pracnost při dnešní podpoře editorů.
> 3. Umístit node bus_stop do waye silnice a o jednosměrnost se
> nestarat, nebo ji řešit obskurními tagy typu direction=west....

4. Umistit bus_stop do waye silnice, a jednosmernost delat
"direction=1" -- je to ve smeru ty waye, "direction=-1" -- je to proti
smeru waye ?
								Pavel