[Talk-cz] odbočovací pruhy

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Srpen 11 13:08:48 UTC 2009

Zdravím,

už několik hodin čtu v OSM Wiki a je mi to čím dál méně jasné, tak se
chci zeptat tady, co dnes aktivně při mapování používáte (a
předpokládám, že to zároveň chápe a používá i běžný software typu Navit
při routování).

Tři různé věci: jednak jak kreslit na mapě situaci před křižovatkou, kdy
se k původně třeba dvěma pruhům v jednom směru (na což stačí běžný
lanes=4) přidá třetí pruh (či rovnou dva další), přičemž například
nejpravější pruh může na křižovatce pouze odbočit doprava, nejlevější
pouze doleva. Vidím na to nejméně dva různé proposaly, jak to utagovat,
a k tomu skeptiky, kteří v tu chvíli cestu rozčtvrtí...

Druhá věc je, když přijedete na křižovatku a můžete odbočit třeba jen
doprava (je tam vlastně značka Přikázaný směr jízdy). Používáte na to
"Relation:restriction" přesto, že je to teprve proposal? A nestává se
routovacím programům, že odbočí podle přikázaného směru a pak hned
udělají U-turn, aby se dostaly tam, kam původně chtěly odbočit (jak
někdo naznačoval v diskusi na wiki)? Nerad bych úplně na všechny
křižovatky dával, že nikdo nemá U-turn uprostřed města přes dvě plné
čáry zkoušet...

Třetí věc je asi nejjednodušší - když máme dva pruhy do kopce a jeden s
kopce, tak to nakreslím pomocí lanes=3, ale ještě by to chtělo možná
říct, kterým směrem vede ten lichý. Viděl jsem na to taky nějaké mocné
proposaly, ale nevím, jestli to někdo používá...

Díky

Petr