[Talk-cz] odbo?ovac? pruhy

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Srpen 14 08:54:06 UTC 2009

hanoj píše v Pá 14. 08. 2009 v 10:05 +0200:
> *** problem je s konzistenci smeru pri editaci geometrie. Ta totiz
> neni staticka a uzivatel do ni volne zasahuje aniz by ho to tlouklo do
> oci, ze je nekde nejaka vazba.

vizualni zpetna vazba v editorech by asi opravdu byla nezbytna.

> *** dnesni renderery kresli na mape kazdou way samostatne (bez ohledu
> na pouziti opakovanych nazvu ulice).

coz vypada opravdu hloupe a melo by se to spravit.

> *** kde je ten navrh popsany?

v IRC logu navit#irc.freenode.org, ale napsal tam v podstate jen 3 vety.
Nejdriv vymyslel pocitani pruhu od vnejsiho ve smeru cesty (vnejsi podle
toho, na ktere strane se v tom danem statu jezdi), pak definovani smeru
tech pruhu (lane:1:oneway="1" znaci pruh ve smeru cesty,
lane:2:oneway="-1" znaci pruh orientovany proti smeru cesty - podle me
by stacil i jednodussi boolean, neco jako lane:1:thisdirection="true") a
nakonec prujezd krizovatkou pomoci from_lane="list;of;lanes" a
to_lane="list;of;lanes".

Jako naprostemu amateru bez sirsiho rozhledu v OSM mi to prijde jako
jednoduche reseni, ktere by slo implementovat dostatecne jednoduse na
to, aby to lidi zacali opravdu pouzivat.

> from_lane -> to_way se pouziva v softwarech pro kapacitni vypocty krizovatek.
> from_lane -> to_lane je asi pro navigaci vyhodnejsi, vi kterym pruhem
> ma auto protlacovat na dalsi kriz.

to ano, ale neumim si tak docela predstavit mappera, jak u bezneho X
krizeni s lanes=4 dela rucne 24 relaci. I kdyz slusne zjednoduseni
predstavuje vicero lanes pohromade: from_lane=1;2 to_lane=4;3 - pak jsme
vlastne u toho meho to_way - tak to se ho uz ani nemusim ptat.

Dalsi malicka otazka je, jestli by tohle castecne (nebo uplne)
nenahradilo soucasne turn restrictions (ktere jsou v Navitu pry "temer
hotove").

Petr