[Talk-cz] Narodni p?rky; Licence k CZ geodatum; Licence ODbL;

hanoj ehanoj na gmail.com
Pondělí Prosinec 14 23:36:48 UTC 2009

Ahoj,
jen par poznamek.
* ODbL je co vim prvni prakticky pouzitelna OpenSource licence pro
geodata (srovnejte napr. s Public Geodata Licence)
* ODbl predne chrani to nejcennejsi - data respektive databazi na coz
pry pravne CC nebyla urcena
* odklikavani je vec, na kterou jsem byt letmo prohlizeje diskuze, nenarazil.
* se zarazenim do distribuci to bude predpokladam, ze je to jako
doted. Musi se nekde sejit konzilium a to musi prohlasit zda je ODbL
dostatecne otevreny OpenSource. Jak jinak se do distribuce dostane
ruzne licencovany software, nez ze se prohlasi, ze jsou podobne GNU
GPL. OSM je dost silne lobby.
http://www.debian.org/legal/licenses/

> Jakto? Vždyť je to copyleftová licence (část 4.4) v principu stejná
> jako stávající CC-BY-SA.
*** ochranu poskytuje datum, vystupum jiz ne a to vnimam jako dobre.
Vzdyt kdyz pracuji s GNUPlot ci cemkoliv produkcnim tak take nemusim
licencovat vystupy (grafy, PDF) z programu jako OpenSource. Teprve
kdyz udelam zmenu v puvodnim programu tak musim licencovat jako
OpenSource.

Dovoluje to take vytvaret a publikovat mapove kompozice z ruznych
zdroju dat, ktere nejsou a nikdy nebudou soucasti OSM.

hanoj