[Talk-cz] Narodni p?rky; Licence k CZ geodatum; Licence ODbL;

Pavel Machek pavel na ucw.cz
Středa Prosinec 16 10:31:45 UTC 2009

Ahoj!

> E? A co je tedy podle vás ???licence???? Licence (v autorskoprávním
> významu) je zkrácená forma pojmu ???licenční smlouva???, tj. vskutku

Licence je smlouva v _autorskopravnim vyznamu_. OdBL se snazi fungovat
i bez autorskyho prava, coz je presne to co proti ni mam.

> výhodu. (V takovém případě mi popravdě řečeno není jasná představa
> ODbL, že by to mělo fungovat, ale každopádně to nebude lepší s
> CC-BY-SA.)

Presne. Nefunguje o nic lip nez CC-BY-SA, coz je trochu ubohy.

> Nezdá se mi, že by bylo ODbL [1] nějak hnusnější než CC-BY-SA. [2]
> Řekl bych, že je to vcelku čitelné (na licenční smlouvu takového
> druhu, samozřejmě) a délkou srovnatelné s CC-BY-SA (přinejmenším pokud
> vezmeme v úvahu, že navíc oproti CC-BY-SA se pokouší řešit i sui
> generis ochranu databází).

Aspon uz tam pribylo "plain english summary". Ale tohle nevypada
dobre:

Open Data Commons has no formal relationship with you. Your receipt of
this document does not create any kind of agent-client
relationship. Please seek the advice of a suitably qualified legal
professional licensed to practice in your jurisdiction before using
this document

...tady mi rikaj ze si kvuli tomu abych si stahnul OSM mam najmout pravnika.

> Jak se v tomto ohledu ODbL liší od stávající CC-BY-SA?

Hodne. Vyzaduje shrink-wrap.

> Jakto? Vždyť je to copyleftová licence (část 4.4) v principu stejná
> jako stávající CC-BY-SA.

Ne, neni. Umoznuje vydat papirovou mapu na zaklade OSM dat a zakazat
jeji kopirovani.
								Pavel