[Talk-cz] Adresy podruhé

Radomír Černoch radomir.cernoch na gmail.com
Pátek Červenec 31 11:31:59 UTC 2009

2009/7/31 Mike Crash <mike na mikecrash.com>:
> Zdravím,
>
> díky za info, četl jsem.
> Mně ani tak nejde o to, jak se bude tag jmenovat apod, spíš o způsob
> provedené změny.

To se mi ulevilo. ;-)

> Mělo by to být tak, že tam, kde je lomítko, tak vytvořit streetnumber a
> conscriptionnumber,
> ale kde je jen číslo, tak nechat pouze housenumber a ani jeden další tag
> nevytvářet, protože jsou zbytečné a hlavně se neví,
> který z nich to je.

Já si nejsem jistý, jestli rozumím správně. Když by se v některých
případech použilo jen "housenumber", nezpůsobovalo by to ještě větší
nejednoznačnost? Nezapomeňte, že existují ještě čísla evidenční. Jak
byste poznal, jestli "addr:housenumber=40" je číslo popisné, nebo
evidenční?

Celý nápad je založený na tom, že na skupinu tagů streetnumber,
conscriptionnumber a provisionalnumber, se jaksi "dá spolehnout". Vždy
obsahují číslo (případně streetnumber může mít na konci písmeno) a
vždy je alespoň jeden z nich přítomný. Zkrátka ideální pro strojové
zpracování "bez hromady ifů".

Vedle toho "housenumber" je volnější a spíš určený pro čtení lidmi.
Proto může obsahovat lomítka, čísla čtvrtí zapsané římskými číslicemi
atd. atd.

Ačkoli mezi oběma je docela silná vazba, toto rozdělení na tagy pro
stroje a lidi se mi zdá rozumné. A to i za cenu duplicity dat.

S tímto návrhem byl navíc všeobecný souhlas, diskutovalo se prakticky
výhradně o názvech tagů. Jak asi víte, systém byl navíc odhlasován a z
tohoto důvodu bych proto nerad diskuzi znovu otvíral. Nebo alespoň ne
tak brzy. Jinak důvody pro změnu samozřejmě rád vysvětlím.

> Toto bude častý případ, navíc pro adresu je jedno,
> zda je to popisné nebo orientační číslo, a pokud na to přijde,
> tak se to vygeneruje pro každé město zvlášť.

Asi nerozumím. Jak "se to vygeneruje"? Kdo to vygeneruje? A navíc "pro
každé město zvlášť"? Nerad bych, aby někdo musel programovat jakési
"generátory" pro každé město zvlášť.

> Ale vkládat do toho lomítka opravdu není dobrý nápad.

Proč? Používá se nejen v ČR. Např. v Rusku také mají některé domy
čísla s lomítkem a navíc s úplně jiným významem. Jak jsem psal,
housenumber je pro čtení lidmi...

> Navíc je sice hezké, že tam mělo být alternatenumber, to je ale tag,
> který se nikde nepoužívá a nepoužíval a nezobrazuje se.

Spíš ho nikdo nezdokumentoval. Tento tag se používal ve všech velkých
městech a vůbec všude tam, kde dnes před lomítkem vidíte číslo. Jinak
já Vás neobviňuji ze špatného použití tagu. Jen se snažím popsat, kde
se stala chyba, a proč také najednou vyplula na povrch.

S pozdravem,
Radek Černoch