[Talk-cz] Adresy, finale diskuse

Radomír Černoch radomir.cernoch na gmail.com
Pátek Červen 5 12:43:51 UTC 2009

2009/6/5 Pavel Machek <pavel na ucw.cz>:
> Ahoj!

> ...ma krystalicky cistou definici, ktera mi ale nerekla nic
> noveho. Proste je to cislo.
>
> A ted... highway=primary taky nema presnou definici. Definice silnice
> prvni tridy u nas zcela jiste _neodpovida_ tomu co povazuji za prvni
> tridu v Rusku. (Tam to taky muze byt sterkovka). Znamena to, ze by
> bylo rozumne z vagniho highway=primary udelat presne
> highway=prvni_trida_dle_zakona123456? Ne.
>
> A proc ne? Kvuli zobecneni.
>
> Mozna je rozumne pridat do wiki poznamku ze highway=primary v cechach
> [...]

To je dobrá připomínka. Srovnejme však obě definice: Silnice primary
má dle anglické wiki "obvykle spojovat větší města". Zatímco
alternatenumber je "libovolné další číslo domu, které není v
'housenumber'". Já tam cítím podstatný rozdíl v míře obecnosti -- už
tím, že 'alternatenumber' používá negativní vymezení, zatímco
'primary' pozitivní.

Ale tady už zacházíme do poměrně subjektivního rozhodování. Bylo by
dobré, aby se vyjádřili i ostatní (což platí i o dilematu překlep vs.
datový model). Doufám, že jsme mezitím všechny ostatní naší dlouhou
diskuzí definitivně neodvařili. ;-)

S pozdravem,
Radek Černoch