[Talk-cz] Obsah tagu addr:housenumber

Radomír Černoch radomir.cernoch na gmail.com
Pátek Červen 5 23:15:46 UTC 2009

2009/6/5 Pavel Kovář <fox na vsetin.org>:
> No doteď žiju v domnění že pro jednozančné určení budovy by mi mělo
> stačit město a č.p.

Pro jednoznačné určení domu je třeba jedno z následujících
1) město + ulice + č. orientační
2) městská čtvrt + č. popisné
3) městská čtvrt + č. evidenční
Přičemž možnost použití pravidla 1) implikuje pravidlo 2). Naopak to
neplatí. Použití pravidla 3) se vylučuje s použitím ostatních
pravidel.

> Jesli wikipedia nelže tak evidenční číslo je vlastně popisným číslem u
> dočasných staveb

Je to pravda. Používá se také pro chaty či menší domky na zahradách.
Slovo "dočasné" tedy nemusí znamenat, že se dům bude brzy bourat.

> k čemu je to orientační číslo dobré ?

Ve městech se č. popisná špatně pamatují, protože mají příliš mnoho
cifer a dvě po sobě následující čísla mohou být na opačných stranách
městské části.

Tady je možná dobré místo pro zdůraznění, že když ve městě řeknete
"Jarní 50", myslí se tím _vždy_ číslo orientační. Používání čísel
popisných zkrátka není ve městech zažité. Proto by mapa vždy měla
číslo orientační obsahovat.

S pozdravem,
Radek Černoch