[Talk-cz] Gradiozni experiment tendujici ke konvergenci disputace o notaci adresnich elementu

Tomáš Tichý t.tichy na post.cz
Neděle Červen 7 17:45:47 UTC 2009

2009/6/7 Radomir Cernoch <radomir.cernoch na gmail.com>:

> Dá se tomu vyhnout. Přestože vyhledávač použije "hloupou" šablonu
> "street housenumber", nabídne uživateli 2 nalezené záznamy:
> 1) Jarní 20
> 2) Jarní 583/20
>
> Dál už je to na uživateli, aby věděl, zda chce dojet na "Jarní č.p 20"
> nebo na "Jarní 20". Každopádně je důležité, že existuje způsob, jak obě
> adresy rozlišit.
>
> Já vím, že to je krajní případ. Jde mi však o to, že původní návrh může
> změnit styl rendereru, aby mapa "vypadala hezky", zatímco Váš návrh musí
> změnit styl rendereru, aby mapa "bylo jednoznačná".

> [...]

Rozhodně to krajní případ nebude, protože pokud adresy budeme psát
podle nějaké "místní zvyklosti", odřízneme tím všechny, kdo "místní
zvyklost" neznají.  Nic jako místní zvyklost totiž neexistuje, každý
si píše čísla do adres jak se mu zachce. Zatáhli bychom tím do dat
nežádoucí a nefunkční subjektivitu.
Proč vás tak dere dávat tam číslo s lomítkem, když to je oficiální
způsob zápisu adresy a každý to má v občance?

=TT=