[Talk-cz] Začátečnické dotazy

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Neděle Červen 14 14:42:17 UTC 2009

    PD> Silniční síť by zmapovaná měla být celá (silnice I.-III. třídy),

To je zajímavé.  Když se podíváte na
http://www.openstreetmap.org/?mlat=49.382778&mlon=16.265972&zoom=13, tak
mezi obcemi Žďárec a Tišnovská Nová Ves a mezi obcemi Níhov a Lubné ve
skutečnosti vede něco, co vypadá jako normální silnice a co je na všech
papírových mapách, které jsem kdy viděl (včetně mé automapy), a na
maps.google.com značeno stejně jako navazující část silnice (v obcích
Tišnovská Nová Ves a Lubné).  Na www.mapy.cz je jedna z těch silnic
značena stejně jako navazující část a jedna tenčeji.  Ale na mapě ŘSD
tyto silnice nejsou.

Předpokládám tedy, že se jedná o silnice, které z kdovíjakého důvodu
nejsou evidovány jako silnice III. třídy.  Přesto se fakticky jedná
o normálně použitelné silnice, které by na automapě rozhodně být měly.

Jak k takovým případům přistupovat?  Na první pohled by mi přišlo
logické je klasifikovat jako highway=unclassified, ale:

    PD> Unclassified je malá veřejná cesta pro auta, takže pokud po té
    PD> štěrkové cestě jezdí auta často, tak bych jí dal klidně
    PD> unclassified. Cesty řídce osídlenou oblastí taky budou nejspíš
    PD> unclassified (pokud to nejsou silnice třetí třídy).

Mnou výše uvedené případy považuji za normální silnice, po kterých se dá
standardně jezdit, které jsou takto značené i v papírových (auto)mapách
a na kterých platí normální dopravní předpisy pro silnice.  To je něco
víc než štěrkové cesty nebo i polní asfaltky, kde si obtížně vyhýbá auto
s traktorem.  Příklad takové polní silnice je kousek dál na východ mezi
obcemi Horní Loučky a Kaly.  To je silnice (asfaltová cesta), která není
na rozdíl od výše uvedených případů vhodná pro normální provoz, ale lze
ji dobře použít, pokud se člověk potřebuje autem přemístit přímo mezi
uvedenými obcemi nebo pokud jede na kole, objíždět to jinudy určitě
chtít nebude.  Na papírových mapách je (dle mého názoru velmi vhodně)
značena jako zpevněná polní cesta.

Jde mi o to, že pro řidiče je podstatná informace, zda někde vede
normální silnice (bez ohledu na to, jak ji klasifikuje ŘSD).  Ta přitom
musí být odlišená od polních a lesních asfaltek, po kterých běžně jezdit
nebudu.

Shrnuto: Jak značit normální silnice, které nejsou na mapě ŘSD, a jak
značit polní asfaltky?