[Talk-cz] Začátečnické dotazy

hanoj ehanoj na gmail.com
Neděle Červen 14 16:05:51 UTC 2009

> Mnou výše uvedené případy považuji za normální silnice, po kterých se dá
> standardně jezdit, které jsou takto značené i v papírových (auto)mapách
> a na kterých platí normální dopravní předpisy pro silnice.  To je něco
> víc než štěrkové cesty nebo i polní asfaltky, kde si obtížně vyhýbá auto
> s traktorem.  Příklad takové polní silnice je kousek dál na východ mezi
> obcemi Horní Loučky a Kaly.  To je silnice (asfaltová cesta), která není
> na rozdíl od výše uvedených případů vhodná pro normální provoz, ale lze
> ji dobře použít, pokud se člověk potřebuje autem přemístit přímo mezi
> [...]
*** Bohužel pojem normální silnice neexistuje:
jsou silnice spravované ŘSD, kraji, výjimečně městy (dálnice,
rychlostní silnice, motorové silnice, silnice I., II. a III. třídy) u
nichž jejich správce "garantuje" opravy a údržby.

Ostatní komunikace jsou buď místní (spravuje obec), účelové (spravuje
obec nebo jiný subjekt) nebo polní/lesní (spravuje obec nebo jiný
subjekt):

_Značení v OSM_
Místní v intravilánu:
highway=residential

Místní v extravilánu:
highway=unclassified

Účelové:
highway=service

Polní/lesní:
highway=track

Silnici postavenou jako propojení vzdálených místních částí obce tedy
vhodně označíme jako
highway=unclassified

Lesní asfaltovou cestu jako highway=track, tracktype=grade1

podrobněji viz:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging

ha
hanoj