[Talk-cz] OpenTrackMap

Radek Bartoň blackhex na post.cz
Pondělí Červen 22 10:57:50 UTC 2009

Zdravím.

Tak jsem konečně nějak rozjel rendering OSM v Mapniku. Kromě výchozího
nastavení jsem přidal vrstevnice, stínování a základní renderování
turistických značek. Výsledek je dostupný na http://blackhex.no-
ip.org/opentrackmap.html . Zatím to berte jenom jako takovou demoverzi, budu
tam dělat ještě hodně změn:

1. Celou republiku renderuji z časových důvodů do úrovně 13, okolí Brna pak do
úrovně 16. Ve finální verzi by měla být celá ČR případně i SR do úrovně 17.

2. Jak jste si možná všimli, vrstva se stínováním je celá špatně
transformovaná. Postupoval jsem podle [1] a skript pro výpočet stínování je
přiložen. Pokud by někdo věděl, v čem je chyba, budu vděčný za vysvětelní.
Jinak v menších měřítcích je stínová mapa dosti kostičkovaná. To bych časem
mohl zlepšit, ale zatím jsem nerozjel podporu TIFF větších než 4 GB nebo
generování stínové mapy po dlaždicích (Rady v tomhle směru jsou samozřejmě
vítány).

3. Turistické značky zatím rendruji podle filtru:

<Filter>([network]='nwn' or [network]='nwn:kct') and ([name]='yellow' or
[symbol]='yellow')</Filter>

a analogicky pro červenou, zelenou a modrou značku. Jaký je tedy správný
způsob tagování turistických značek pro ČR/SR, na kterém jsme se dohodli? Mám
používat i nějaké jiné filtry (třeba dočasně než se to sjednotí)?

4. Dlaždice, tak jak jsou vyrendrovány teď, zabírají relativně hodně místa,
protože jsem vypnul převod do 256 barev, což není zrovna dobré pokud by se
mapa měla používat na přenostných zařízeních s GPRS připojením, ale výsledek
je mnohem pěknější. V budoucnu tedy uvažuji o servrování obou variant (24 bitů
na pixel a a 256 barev). Nějaké místo bych mohl ušetřit vypnutím vykreslování
"stromečků" na zalesněných plochách, které nenesou žádnou důležitou informaci.

5. Na co se zaměřím v následujících dnech: Vrcholy hor bych chtěl rendrovat
pomocí bodu a kóty. Chtěl bych nakreslit a rendrovat ikonky pro všechny možné
objekty na mapě, tak jak jsme zvyklí z naších turistických map (kostel,
pramen, hrad, atp.)

6. Nakonec takový malý dotaz. Existuje způsob, jak nastavit tloušťku čáry
relativně vůči měřítku? Nastavovat ji pro každy level zvlášť novým pravidlem
nebude zrovna nejjednodušší a nejoptimálnější...

Jinak informace jsem čerpal z následujících stránek:

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/HikingBikingMaps
[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Contours
[3] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Srtm2Osm
[4] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relief_maps
[5] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking_Map

Jak jsem se ptal, jestli podobné projekty už existují, tak ano (a celkem se
divím, že mi o nich nikdo nic neřekl):

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenPisteMap
http://beta.letuffe.org/
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/GroundTruth_Hiking_Map

Kdyby byl zájem o použité konfigurační soubory, dám je do SVN...

Děkuji za jakékoliv reakce, rady, náměty a připomínky.

--
Ing. Radek Bartoň

Faculty of Information Technology
Department of Computer Graphics and Multimedia
Brno University of Technology

E-mail: blackhex na post.cz
Web: http://blackhex.no-ip.org
Jabber: blackhex na jabber.cz