[Talk-cz] Spolupráce na OSM

MP singularita na gmail.com
Středa Červen 24 09:44:35 UTC 2009

> Je otázka, do jaké míry by to KČT svým členům toleroval.. Z posledního
>  e-mailu [1] my vyšlo, že vedení je proti podobným aktivitám (aktivitám
>  směřujícím k potlačení jejich monopolu) dost nabroušeno. Ačkoliv co
>  jiného by měl být KCT, než organizace shromažďující veřejná data
>  poskytující je veřejnosti? Mají za to snad lidé, co obnovují turistické
>  stezky nějaké peníze nebo jsou to 'jenom' dobrovolníci, jako my? A co
>  říkají na to, že vedení tvrdě prodává jejich práci? Hodně otázek, část z
>  nich bych možná označil za zavádějící a demagogické, ale nic o tom
> [...]

Jakou vlastne ma pravni subjektivitu KCT? Obcanske sdruzeni?

>  Vychází mi z toho, že pokud se něco někde nezmění, bude s KCT těžká
>  domluva.

Jelikoz prodejem dat, kteri pak jini cpou do svych map jako turisticke
znacky (pripadne prodejem vlastnich map) si nejspis vedeni KCT
vydelava nejake netrivialni penize (a pokud znacky neprekresluji
dobrovolnici, tak jejich obnovovani asi nebude zas tak lacine a
nejakou cast penez to zas zhltne) tak se mozna boji, ze pokud by se do
OSM dostaly turisticke znacky, ze by jim odbyt map a mapovych dat
ponekud klesl.

Pokud ty znacky obnovuji dopbrovolnici ve svem volnem case, tak by jim
tezko mohl KCT zakazovat aby pri obnovovani trasy zaroven nedelali
track,log a ten pak poskytli i s patricnym popisem (vocad pocad
cervena s modrou, potom zelena) do OSM. Pokud na to maj ale placenou
silu, tak ty by to mozna zakazovat mohli.

Vedeni se sice muze rozhodnout nespolupracovat (data vam nikdy nedame,
smula ....), protoze se jim OSM nehodi do kramu, ale zase klacky nam
pod nohy (legalne) hazet nemuzou...

Martin