[Talk-cz] Nejvice nezmapovana mista

MP singularita na gmail.com
Pondělí Červen 29 10:53:24 UTC 2009

On 29/06/2009, Jan Dudík <jan.dudik na gmail.com> wrote:
> Ono by pro začátek třeb adost pomohlo, kdyby někdo zkusil udělat mapu čr:
>  - čtverce např. 1x1 km
>  - barevně vyplněné podle počtu uzlů v tom kterém čtverci

Jak jsem tu kdysi prezentoval svuj nastroj pro zjistovani kdy se
naposled do daneho kusu hrablo, tak jsem ho i vylepsil, aby udelal
mapu hustoty nodu. Jenze problem je v tom, ze pokud je v danem
"ctverci" treba nezajimave pole, tak i kdyz bude ten ctverec
"perfektne zmapovany" tak tam bude porad vyssi hustota nez ve meste,
ktere je zmapovane z 5%, cili skoro vubec.

Pro zajimavost historicky vyvoj (brezen az cerven) hustoty zmapovani CR v OSM.
http://git.wz.cz/cz-density-2009-03-15.png
http://git.wz.cz/cz-density-2009-04-16.png
http://git.wz.cz/cz-density-2009-05-30.png
http://git.wz.cz/cz-density-2009-06-19.png

Skript, ktery toto vyplodil (skript dostane na vstupu osm dump a
vyplodi historii a hustotu nodu):
http://git.wz.cz/osm-age.pl

A ted otazka: jak se pozna, ktera mista jsou ridka proto ze tam "nic
neni" as ktera proto, ze to tam nikdo jeste nezmapoval?

Pokud bychom meli nejaky "etalon" (podobna mapa hustoty vygenerovana z
jineho zdroje), tak by to slo porovnat, ale samo o sobe to asi tak moc
nepomuze (jsou videt opravdu velke diry = vojenske ujezdy, ale to je
asi tak vse)

>  - bílé čtverce neobsahují nic (uprostřed lesa nebo polí či nezmapované
>  oblasti)
>  - některé obsahují jen pár uzlů (skrz vede silnice, kraj lesa)
>  - některé obsahují hodně = zmapovaná oblast
>
>  případně zkusit takovou mapku po měsících, jako to bylo onehdá se silnicemi

Pokud nekomu ta mapka pripada uzitecna, muzu tam kazdy mesic hodit
novou verzi :)

Martin