[Talk-cz] OSM: změna licence

MP singularita na gmail.com
Středa Březen 4 10:13:00 UTC 2009

> Sledoval jsem debatu na talk a mám pocit naprosto opačný, nová licence
> umožní použít data v closed source nástrojích a výsledné mapy v
> kombinaci s daty licencovanými jinak.

Umozni veci co predtim nesly delat - pro nekoho je to plus, ale
nekterym se to zase nemusi libit.

> Takový je už bohužel dnešní svět :-(  Kolik stran má GPL?

Chtelo by to k tehle licenci i nejake max. jednostrankove shrnuti "co
teda s daty lze/nelze delat" pro nepravniky. Doufejme ze vznikne ....

> Nikdo data nesmaže, OSM není Google, který uživatelská data sprostě
> krade.  Starou planet pod CC-BY-SA může každý dál používat jak se mu
> zlíbí (v rámci její licence).

Prave ze smaze. Stara planet sice bude k dispozici, ale nova data se
budou pridavat do hlavni databaze, ze ktere ale budou data lidi co
nesouhlasili s licenci smazana. Cili v ni proste jednoho krasneho dne
zmizi treba 20% dat. Coz asi uz dost zavani tim, ze nekdo vezme stara
data a bude pokracovat v projektu pod starou licenci. Coz znamena
roztristeni prispevovatelu. Coz neni dobre.

> Jaká je situace s BNHelp netuším, ale pokud by v krajním případě zmizí
> silnice 1. a 2. třídy,
> bude to sice velmi nepříjemné, ale alespoň uspokojíme nespokojence,
> kteří si stěžovali na
> jejich nízkou kvalitu :-)

Jenze oni by zmizely i ty silnice, ktere nekdo mezitim upravil na
vyssi kvalitu protoze vychazely z puvodnich "mene presnych" dat. Navic
by pak lidi museli pomerne pracne zkoumat co odkud zmizelo, coz taky
neni optimalni. Naopriklad pokud by nektery z lidi co cpali data z
uhulu (ti co otevreli XMLko v josm a zmackli "upload") nesouhlasili s
novou licenci, tak nam nahle zmizi z DB cast lesu (byt UHUL je v
poradku) ... coz zamrzi obzvlaste pokud byly ty lesy mezitim
upravovany.

Nejvic to asi zamrzi lidi co opravovali chyby ruzne po mape, nebot
pokud ten, jehoz chyby opravovali nesouhlasi s novou licenci, tak
jejich prace prijde vnivec.

Pokud by zmizelo 90% silnic prvni a druhe tridy tak si myslim ze brzy
tu mame minimalne fork OSM-cz stale pod cc-by-sa.

Martin