[Talk-cz] OSM: změna licence

hanoj ehanoj na gmail.com
Středa Březen 4 10:23:49 UTC 2009

*** O jaka data se jedna a proc 20%?

> Sledoval jsem debatu na talk a mám pocit naprosto opačný, nová licence
> umožní použít data v closed source nástrojích a výsledné mapy v
> kombinaci s daty licencovanými jinak.

*** Kombinace ruzne licencovanych dat a umisteni do komercniho
produktu je podstatna a dulezita vlastnost. Myslel jsem si ze to ted
jde, podobne jako princip LGPL;+ pokud udelam zmeny v datech zavedu je
zpetne do databaze.
Data OSM by mohla (a nyni jiz muzou, mame nejlepsi free dataset
silnicni site v CR!) slouzit vsem s velkym prinosem pro obe strany, ne
jen uvnitr komunity (takovy firefox jen pro FOSS operacni system by
byl asi krokem zpet).

Napr. si dokazu predstavit, ze data OSM umistim jako podkres do
nekterych map stredniho meritka, ktere produkuji v zamestnani. Zabyvam
se casto silnicni siti, tedy mym prinosem je kontrola a zpetne upravy
do OSM, uvedeni zdroje OSM na mape (=propagace) a uznani kvality.

PS: diskuze "license plan" ma 100 prispevku, kdyby nekdo podrobneji
obcas napsal report (jako treba jako na abclinuxu reporty o jadre),
aby to nebylo nutne cist cele, byl bych vdecen.

hanoj