[Talk-cz] OSM: změna licence

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Březen 5 15:42:03 UTC 2009

Dne čt 5. března 2009 Stanislav Brabec napsal(a):

> To je skoro nemožné. Představte si, že v CC-by-SA forku přidal silnici
> někdo, kdo souhlasí jen s CC-by-SA. V ODbL forku by tu samou přidal
> někdo jiný, kdo souhlasí jen s ODbL. Navzájem si je přebírat nemohou,
> takže uživatel, který souhlasí s oběma licencemi, musí napojit cestu
> v každé mapě zvlášť.

přímo přebírat sice nemohou, ale nějaký dobrovolník by mohl procházet změny a
prostě zanést do druhé mapy to samé (samozřejmě ze zdroje, který smí použít)

nyní to teprv začíná být nemožné, protože kde vzít dobrovolníka, že?

> A teď si představte, že přijde další uživatel, který souhlasí jen s
> jednou s licencí, a protáhl by cestu až k další vesnici. Tím by silnice
> přestala být akceptovatelná pro konkurenční licenci, a když by se k ní
> vrátil ten, kdo jí původně nakreslil, třeba aby ji prodloužil ještě dál,
> už by svůj příspěvek nemohl poskytnout do druhé mapy, ledaže by provedl
> její revert na poslední dvoulicenční verzi, a začal kreslit do ní.

to podle mě není pravda - svůj příspěvek by poskytnout mohl, jiná věc je, že
by to ve druhé mapě nemuselo navazovat

K.