[Talk-cz] Pokryti prazskych zastavek openstreetmap

hanoj ehanoj na gmail.com
Pátek Květen 1 17:11:18 UTC 2009

jen poznamka...

> V OSM existují dneska následující  přístupy:
> 1. Umístit node bus_stop do místa kde je tyčka, tzn. mimo way silnice.
> Je to nejrychlejší ale ne úplně košer z hlediska datového modelu - v
> některých případech nelze jednoduše říct, kde na silnici bus zastaví.
> Tento způsob používají také mapy.cz.
> S dnešní podporou rendererů je to také jediný způsob, který umožní
> rozlišit směr zastávky na mapě.
*** Mapy.cz ale nezajima topologie. A otazka, potrebujeme takto
podrobny model MHD? Casto se pouziva mapa MHD s tak detailne resenymi
zastavkami?

> 2. Umístit node bus_stop do waye silnice, do místa tyčky umístit node
> highway=platform a spojit je pomocí relace stoparea, (type=site,
> site=stoparea) viz
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/unified_stoparea.
> Výhoda tohoto přístupu je lepší reprezentace topologie a logických
> vazeb zastávky, projeví se zejména u rozsáhlejších terminálů.
> Nevýhoda je větší pracnost při dnešní podpoře editorů.
*** Tady se mi nelibi, ze do way, ktera ma reprezentovat tvar ulice se
vklada cosi, co na tvar nema zadny vliv a komplikuje to nasledujici
editaci. Nechybi nam neco jako relativni poloha zastavky ze staniceni
mezi nody?

ano, datovy model OSM, je hodne primitivni a jednovrstevny.

hanoj