[Talk-cz] Nápad na jednodu??í kreslení budov

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Sobota Květen 2 23:41:06 UTC 2009

Martin Landa píše v So 02. 05. 2009 v 16:10 +0200:

> podobne tema muzu vypsat u nas na FSV, CVUT, obor Geoinformatika [1].
> Resp. rad bych vypsal vice temat souvisejicich s OSM --- mate nejake
> dalsi konkretni tipy?

Mám takovou myšlenku, k jejíž implementaci se asi hned tak nedostanu, a
nikde jsem jí jako open source implementovanou neviděl:

Heuristická analýza GPS logů

Vstupem by byly:
- GPS záznamy
- OSM data
- popisy heuristik (jak vypadá cesta pěšky, vlakem, autem,
  autobusem,...)

Výstupy by byly:
- slovní itinerář (popis cesty slovy - rozpoznání dopravního prostředku
a volitelná hloubka výstupu - podle požadavku např. čísla hromadné
dopravy nebo jména ulic nebo měst, kudy se jelo, informace o místech,
kde se stálo a čekalo, adresy, které byly navštíveny)
- inteligentní rozdělení logu (zde se šlo pěšky, zde se jelo MHD, zde se
jelo autem, zde se stálo, zde se letělo, zde log chybí od jedné stanice
metra k druhé => jelo se asi metrem)
- analýza nad výše uvedeným (cesta trasou a-b-c je v průměru o 10 minut
kratší, než a-d-c, průměrná cestovní rychlost mezi a a b je 20km/h).
- zpětné návrhy doplnění OSM dat z hromadných vstupů (zde se jelo autem
20×, v OSM nic není => je tam silnice, jelo se tudy 50× jedním směrem,
nikdy obráceným => asi je jednosměrná, v tomto místě jsou všechny logy
30m vedle silnice => silnice je v OSM zřejmě o trochu vedle).
- korekce věrohodnosti (tento GPS log obsahuje jinou nadmořskou výšku
než všechny ostatní z tohoto místa => data jsou nespolehlivá).

Dovedu si představit spoustu využití takové aplikace, od digitálního
deníčku až ke spediční službě.

Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx