[Talk-cz] Pokryti prazskych zastavek openstreetmap

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Neděle Květen 3 20:01:04 UTC 2009

Tomáš Tichý píše v Ne 03. 05. 2009 v 09:20 +0200:

> Zrovna nedávno jsem běhal po Budějovické a než jsem našel tu správnou
> zastávku, ujeli mi 2 busy.
>
> Přesná poloha každého označníku je nezbytnou podmínkou pro vybudování
> nějaké smysluplné navigace s veřejnou dopravou.

Což naznačuje, že jedině relace stoparea a platform společně s relacemi
pro každou trasu může v praxi dát informaci: Na Budějovické vystoupit a
přejít podchodem 100m severně do stejnojmenné zastávky automusu číslo
203.

Chápu-li to ovšem dobře, tak aby to fungovalo, musí být součástí popisu
trasy nejen vlastní trasa MHD, ale i všechny příslušné relace stoparea
nebo všechny platform. Nebo bychom museli na silnici vykreslit 10×
zastávku Budějovická (pro každé nástupíště zvlášť), a pak do relace
trasy zahrnuli pouze ty správné body. Oboje by dalo stejnou informaci,
první metoda by však umožňovala zakreslit zastávku jako jeden bod na
cestě, a k němu více různých platform bodů. Druhá metoda by to
neumožňovala, neboť by nebylo jasné, která platform je ta správná.

Je to také možné metody kombinovat: první u zastávek se složitou
topologií (Budějovická), druhou u zastávek s prostorově vzdálenými
nástupišti (Albertov). Případná navigace by si stranu silnice domyslela
podle směru jízdy a informace, na které straně se v dané zemi jezdí.

Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx