[Talk-cz] hranice obce

MP singularita na gmail.com
Úterý Květen 5 13:45:02 UTC 2009

> Způsob pomocí polygonu je sice relativně uživatelsky snadno
>  pochopitelný a tak, ale přijde mi jako datově dost nečistý. Čisté by
>  IMHO bylo nějak tagovat ty silnice, ať už rovnou na všech pomocí
>  maxspeed, nebo relací. Seskupování objektů (nodů, wayí) tím, že leží
>  geometricky uvnitř nějakého polygonu, to IMHO leží mimo architekturu
>  datového modelu OSM.

Relace: jednak je tu limit 2000 elementu v relaci, jednak je prace s
relacemi v JOSM ponekud krkolomna a hlavne pokud nekdo dokresli dalsi
silnice, s nejvyssi pravdepodobnosti je zapomene do te relace pridat,
takze vysledek bude asi dost nekonzistantni.

Tagovani vsech wayi v polygonu - velka duplikace dat a problem s
konzistenci jako u relace - nekdo nakresli dalsi silnice a zapomene je
oznacit. Nekonzistentni data drive ci pozdeji.

Soupnuti polygonu s maxspeed - datove sice neciste, ale routovaci
program si pak muze pri predzpracovani ty waye rozsekat podel polygonu
(coz neni algoritmicky trivialni, ale da se to udelat v rozumnem
case), uvnits si je oznacit a polygon zahodit a lidsky je to
editovatelne celkem prehledne.

Ja bych volil ten polygon .... v nejhorsim by se k tomu dopsal nejaky
preprocesor co by ty polygony "aplikoval" a vystupem by bylo zase OSM,
jen trochu stravitelnejsi pro pripadne routovaci a jine aplikace.

Martin