[Talk-cz] OpenTrackMap?

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Květen 25 13:55:30 UTC 2009

zdar,

chjo ... už podruhý přispívám do tohoto threadu pesimisticky, ale nemůžu si
pomoct:

> No já nevím, osobně bych se toho trochu bál. Na data v OSM se dosud dá
> víceméně spolehnout, ale co se týče jiných map, tak tady už bych takový
> optimista nebyl. Už mockrát jsem v terénu marně hledal cestu, která byla
> značená v mapě, ale v reálu prostě neexistovala. A nebyly to třeba ani
> nijak nevýrazné pěšinky. A myslím si že je daleko lepší mít v OSM míň cest
> ale ověřených než celou síť, na kterou se ale nedá spolehnout že opravdu
> existují. Rolf

potíž je, že data v OSM časem budou zastarávat - to, že byla nějaká cesta
"ověřená" třeba před pěti lety neznamená, že se po ní lze aktuálně někam
dostat (např. šli jsme tuhle po krásné zpevněné cestě po hrázi rybníka, a
najednou bum, nově postavený přepad, a cesta přerušená čtyři metry hlubokou
dírou koryta s téměř kolmými břehy)

aktuálně se lze na data v OSM poměrně spolehnout, protože přispěvatelé se
soustředí na průzkum a vyplnění prázdných míst - budou ale se stejným nadšením
a stejným tempem prověřovat existující záznamy?
- pokud odpověď na tuto otázku zní ano, pak můžeme importovat nepřesná data,
protože budou relativně rychle opravena ... pokud odpověď zní ne, pak tím, že
je neimportujeme, si pomůžeme pouze v tom, že o chvíli oddálíme okamžik, než
se propracujeme k obdobné nepřesnosti - pak je to volba, zda je lepší teď mít
data nepřesná nebo žádná?

K.