[Talk-cz] Par dotazu pro zacatek

Dušan Saiko dusan.saiko na gmail.com
Neděle Listopad 1 22:35:33 UTC 2009

Ahoj,

omlouvam se za sve, pravdepodobne zacatacnicke, dotazy,
ale zkousim se szit s JOSM a editaci a mam par principialnich dotazu
(netridenych);
budu rad, kdyz mi nekdo pomuze se v OSM zorientovat,
pripadne posle odkaz na nejaky koncepcni dokumentpro mapovani,
dostupne (video)-tutorialy jsem prosel, na tom, jak se taha mysi a
prepisuje nazev ulice nic moc zajimaveho neni, dle mych dotazu asi bude
jasne,
jakou dokumentaci bych potreboval - zatim jsem takovou nenasel.

Diky :-)

0) Prvni dotaz by mel asi byt, jak jsem poslu odkaz na editovanou oblast
- konkretni problem - konkretni bod/area ?
Dejme tomu, ze sve dotazy budu smerovat na mapu mesta Strakonic a okoli

1) Kdyz zvetsuji mapu CR - vidím "Katovice", "Radomysl", "Steken",
vsechno nepomerne male obce, Strakonice viditelne nejsou;
lze v datech nejak osetrit velikost/dulezitost obce/mesta ?

2) Parkoviste/obchody/posty a jine POI - nekde jsou jako body, nekde
jako plochy. Je v tom nejaky rozdil ?

3) Unika mi konkretni vyznam "highway=service", nekde je to pouzito
treba jako silnice k obchodu/pumpe (i na dalnicich). Je to tak dobre ?

4) Vim, ze je help na jednotlive tagy, je ale nekde sumarni dokument,
kde bych si precetl koncepci toho, jak se co ma spravne tagovat ? Zda se mi,
ze v tvorbe OSM je celkem nejednotnost (napr. me nastvaly nazvy, ktere
nekdo zadaval bez diakritiky).

5) Plochy - POI - pokud jsou rozsahlejsi, da se nejak zapsat kde je vchod ?

6) POI - body; pokud lezi mezi dvemi silnicemi, otazka je opet, jak
popsat z ktere silnice je vchod ?

7) Jak je OSM obecne chranena proti vandalismu, a napr. proti tomu, aby
nekdo udelal z rybniku napis "Ahoj Vole" ?
Ja vim ze algoritmicky to moc nejde, na druhou stranu jsem byl
prekvapen, ze jsou edity od kohokoliv prijimany okamzite do centralni
databaze.

8) Validace- ostatni: 2 uzly se stejným jménem, napr. vlakova zastavka
Strakonice, mesto Strakonice, nebo v jinych mestech 2x Billa. Je to v
poradku ?

9) Validace - ostatni: předvolby neobsahují vlastnost klíc, napr
"tracks","source:ref","frequency"

10) Validace - varovani: Zkrizene cesty - neco lze opravit, u neceho ale
nevim, napr. Strakonice: Volynka a ulice Ellerova - Ellerova je podle
mne validne premostena

11) Validace - varování - koncový uzel cesty poblíz jine cesty
(Strakonice)  - jak by mela vypadat silnice, ktera konci parkovistem
(plochou) ?

12 ) Validace - varovani - nepojmenovana krizovatka - napr. kruhovy
objezd - nerozumim. Krizovatky maji sve jmeno ?

13) Validace - Ostatni - Neotagovane a nespojene uzly - proste tecky,
ktere vypadaji, ze se nekdo preklikl. Predpokladam spravne, ze jsou ke
smazani ?

14) Validace -   Ostatni - Silnice bez reference - Neplatna kombinace
klice/hodnoty - napr. D5 u Berouna (int_ref=E50, ref=D5) ?

15) na zaver:  kdyz se koukam na reporty validace, dam si priblizit
detail chyby, tak jaksi nekdy vubec nevidim co-jestli tedy neco - je v
JOSM vyznacene a kde by chyba mohla byt,
napr validace Berouna - "Ostatni - Opravy - Plzenska brana" atd.