[Talk-cz] Hezčí mapa - styl Osmarendereru

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Úterý Listopad 17 20:36:21 UTC 2009

On Tue, 17 Nov 2009 14:41:16 +0100, Aleš Janda <openstreetmap na kyblsoft.cz>
wrote:

> [...]
> je to dobře vidět. Ostatně Mapnik tohle neřeší vůbec. Zkusil jsem si
> vygenerovat
> celé město a nenašel jsem něco vyloženě nečitelného.
>

>  > Bylo by také dobré, aby byli jednotlivé typy cest jednoznačněji
> graficky
>  > oddělené - například cyklostezka je v Mapniku modrá, což se jednoduše
>  > pozná; v daném stylu je ale šedivá, což jí na první pohled neodděluje
> od
>  > jiných cest.
>
> To je pravda, díky, opraveno. I tak je ale těžké udělat modrou cestu, aby

No, stejně to potok docela připomíná. V JOSM, nebo na mapách.cz se
cyklostezka kreslí fialově - to by možná bylo lepší (pokud to nejde
odlišit přerušováním, nebo něčím podobným).

Ještě bych oddělil track tím, že bych mu přiřadil intuitivní hnědší barvu
(hnědá=bahno), path bych zase značil nějakým způsobem přerušovaně (je
nezpevněná).
Ideální by bylo, kdyby byly brán v úvahu tagy surface a smoothness.
Surface by mohl být reprezentován například barvou okraje (černá=asphalt,
šedá=gravel, hnědá=mud,...), smoothnes například nějakou kresbou přes
střed cesty.

>  > Možná bych si také pohrál s velikostmi ikonek, protože se mi nezdá,
> že by
>  > byli vyrovnané mezi sebou, ani ve srovnání s velikostí textů.
>
> Co konkrétně máte na mysli? Alespoň na tomto vzorku se mi to příliš
> nezdá ke
> škodě věci… Možná snad jen příliš velká ikonka bazénu nebo parkoviště?

Myslel jsem především ten bazén a parkoviště, ale i hřiště, nebo
rozcestník je větší, než bar nebo škola. Prostě mi nepřipadá, že by se
velikost těch ikonek řídila relevancí pro uživatele.
Mě osobně připadá velikost baru ideální (může být ale problémová na
monitorech s vyšším rozlišením). Myslím, že by se měli objekty zvýrazňovat
především barevností (jak je to v Mapniku, u kterého to ale funguje díky
celkovému tónování do pastelových barev), a jenom ve výjimečných případech
velikostí.