[Talk-cz] Opisování vody (was: Opisování turistických tras z ostatních map)

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Neděle Listopad 22 20:28:04 UTC 2009

On Sun, 22 Nov 2009 21:18:39 +0100, hanoj <ehanoj na gmail.com> wrote:

> tohle se tu uz resilo ortofotomapa je kartograficke dilo jako
> kazde jine. Prohlasite, ze fotografie Notre Dame neni autorske dilo
> jenom proto, ze ten chram nevytvoril autor snimku?

Ne, to ne, ale chráněné jsou především věci jako kompozice a umělecké
zpracování a samotná podoba fotografie. Asi těžko si může autor fotografie
nárokovat tvar věže té katedrály (to už by měl spíš autor té katedrály -
kdyby nebyl po smrti moc dlouho).
Tím nechci spekulovat o tom, že jde z ortofoto jen tak obkreslovat, to ne.
Chtěl jsem tím říct, že v klasické mapě by si mohl autor nárokovat
například styl generalizace toho rybníku, takže je to ještě o něco víc
autorské dílo.

--
Petr Dlouhý