[Talk-cz] kvalita vs kvantita

Frettie frettie na gmail.com
Sobota Říjen 31 12:42:49 UTC 2009

2009/10/31 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:

> vidím jistý rozdíl mezi cestou a vydupaným polem - proč teda nejsou zmapované
> všechny ty přetnuté rožky trávníků na sídlištích atp.?
>
> jinak, jak již bylo řečeno, tato "cesta" existuje pouze občas

Protože generalizujeme.

> "prokazatelně víte" - ehm, to snad celkem jasně vyplývá ze zákona, cizí
> majetek se ničit nesmí ... před dávnými a dávnými lety se to dokonce občas
> někdo pokoušel hlídat, taky se tam občas objevovaly cedule ve smyslu "vstup na
> pole zakázán pod pokutou" apod.

Občas se tam objevovali - což je milé, ale dost bezpředmětné. V
podstatě nelze zakázat vstup na soukromý pozemek.

> s takovým přístupem rozhodně nemohu souhlasit (nicméně je to alespoň nějaký
> kompromis, pokud někteří prostě trvají na tom, že v OSM musí být vše, co aspoň
> občas vyleze viditelně na ortofoto)
>
> pánové, uvažovali byste stejně, kdyby se problém netýkal nějakého "anonymního"
> pole, ale vaší zahrady?

Čoveče, asi ano. Mapuju podle svého nejlepšího svědomí a i les, kterej
nám patří je přístupný a nesmíme s tím mít problém.

> [...]
> nebo majitel se pokoušel zabránit tomu, aby tam lidi chodili
>
> navíc tato "cesta" z hlediska mapy není nijak významná, navigace po skutečných
> cestách povede v nejhorším případě přes výchozí i koncový bod zkratky trasou
> circa o sedmdesát metrů delší, je to opravdu zhruba na úrovni zanášet do mapy
> zkratky mezi chodníky na sídlišti
>
> na druhou stranu pokud ta tvoje cesta je v kvalitě grade5, vede tak, že se
> rozumně nahradit nedá, a existuje s (byť tichým) souhlasem majitele, vidím
> jako užitečné ji značit a nevidím žádný důvod proti

No vidíš, v podstatě se shodujeme, ta cesta je tuším značená jako
footway (myslím), takže je jasné, že auto na ní nesmí.