[Talk-cz] Dotazy začátečníka #1

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Středa Září 9 08:01:59 UTC 2009

Ondrej Novy píše v St 09. 09. 2009 v 00:43 +0200:

> ja uz bych to asi klidne i rozdelil, mapa bude pote vice detailni a
> pro autonavigaci to ma vyhodu - vi ze tam neni mozne provest obrat do
> protismeru - je tam ostruvek.

Ano, o U-turn bych se rad zminil. Nejprve ovsem k memu vcerejsimu napadu
dusledne tagovat lanes, a kdyz se objevi odbocovaci pruh(y), tak tam
lanes pridat. Cekal jsem 24 hodin na Osmarender, abych se ujistil, ze
ani ten, ani Mapnik, ani renderer v Navitu si z lanes nic nedelaji. Z
toho usuzuji, ze ten muj napad byl z kategorie zbytecnych az mirne
skodlivych. Skoda.

Dalsi vec je, ze ani tag 'width' nikdo z vyse zminene trojky
nerenderuje, prestoze Martin MP me nedavno "sliboval", ze ten tag jiste
brzy zacnou renderovat i ti, co to pripadne jeste nedelaji :-)

A jeste poznamka ke generalizaci layoutu krizovatek: zkusil jsem si
jednu "T" krizovatku dovybavit rameny, pokud nekdo jede ze zapadu na jih
nebo z jihu na vychod a kdyz jsem potom zkusmo rekl Navitu, aby tu
krizovatku projel rovne (zapad-vychod), tak nezavahal, sjel jednim
ramenem na jih, pres nezmapovany delici ostruvek projel napric jizni
cestou a druhym ramenem se za krizovatkou napojil a jel dal na vychod.

Z toho plyne, ze pokud chci tu krizovatku zakreslit s rameny, tak mi
kvuli navigacim nezbyde nez rozdelit i jizni cestu delicim pruhem (ktery
tam fyzicky je, ale v ramci generalizace jsem ho chtel nemapovat). Cili
jsem asi pochopil, proc je lepsi kreslit krizovatky jen velmi hrube
schematicky jako spojeni tri a vice cest, a ne si hrat s najezdy a
sjezdy, protoze to cloveka zazene do uzkych - aspon do doby, nez OSM
bude mit neco tak jednoducheho jako tag "na tehle ceste je plna
cara/plna dvojita/delici ostruvek, takze tu nezkousej prejet
napric/U-turn".

Druha moznost je zacit kreslit delici ostruvky, coz mi osobne neni proti
srsti, naopak je to vice odpovidajici skutecnosti, definitivne to
zabrani navigacim zkouset U-turn, ale je to zrejme proti duchu
generalizace. Privitam odkazy do mapy, kde nekdo delici pruhy/ostruvky
mapuje a nema pri tom vycitky...

Pro zajimavost jsem se podival, jak se s touto situaci vyporadava
konkurence, a G to dela tak, ze vsechny silnice dusledne rozdeluje na
dve soubezne jednosmerky. Zrejme nema turn restrictions, tak si vypomaha
takto. Je to az smesne, protoze i obycejnou plnou delici caru nahrazuje
dvojici soubeznych cest v miste, kde potrebuje zakazat odboceni z
najezdu doleva. Nicmene verim, ze se takto vyporada s navigovanim 100%,
zatimco ja se spolehl na turn_only_right restriction a ted vidim, ze
Navit to nejak jeste nerespektuje nebo co :-(

> A do nodu krizici silnici a chodnik bych napsal
> sibenicni_termin_semaforu=yes :))))

nepopsal jsem tu situaci s tim sibenicnim terminem spravne - v realu to
probiha tak, ze chodec vidi blizky (ostruvkovy) i vzdaleny (na druhe
strane vozovky) semafor se zelenym muzickem, tak smele vstoupi, udela 3
kroky, v tu ranu propasne sibenicni termin, a uz s cervenymi muzicky
pred ocima dorazi na prostredni ostruvek, ktery ho ale dal nepusti,
takze tam zahalen v exhalacich stovek gramu CO2 musi vyckat na dalsi
zelenou panackovou vlnu :-)

Petr