[Talk-cz] landuse ve velkém - lesy, pole, louky

Mike mike na mikecrash.com
Pondělí Duben 12 07:38:29 UTC 2010

Ahoj

měli bysme se řídit tím, co je napsáno na wiki, každý si to interpretuje
po svém, přičemž ve wii je to striktně napsáno.

On 11.4.2010 13:48, CZ_Tibo wrote:
> Zdravím,
>
> snažím se kreslit hlavně ohrazené celky (zahrádky, továrny). S pojmem landuse mám několik problémů:
>
> 1. landuse=residential - někdo ho používá pro označení bloku obytných budov, ale většinou se v mapě setkávám s tím, že je takto jedním tagem označené celé zastavěné území obce, kde bych spíš použil tag place=city.

residential je místo, kde je obytná zástavba včetně příslušenství -
zahrady, silnic apod. pokud jde o malou pospolitou vesnici, tak se může
onehnat celá. Jde ale o obytnou zónu, ne administrativní
tag place je spíše v tomto případě na škodu a na plochu bych ho vůbec
nepoužíval, měl by značit centrum, které nemusí být uprostřed zástavby
ani administrativní zńy (boundary)

> 2. landuse=industrial - označovat jednotlivé firmy a areály, nebo celou oblast, např. průmyslovou zónu, bez ohledu na rozdělení pozemků? Někde jsem viděl, že každý areál měl své jméno podle firmy, která ho vlastní, což by bylo ideální, ovšem ne vždy je to z cuzk:km zřejmé, spousta areálů stojí na pozemcích JZD, které mají desítky vlastníků.

platí pro to samé co residential, nezáleží na plotě apod. pokud je tam
plot, tak tam má být barrier=fence nebo barrier=wall

> 3.landuse=commercial a landuse=retail - zatím jsem vždy obtáhl blok domů, ohraničený nejbližšími ulicemi, a neřešil, jestli je uvnitř bloku nějaký plot nebo zeď, ovšem nejsem si jistý správností.

to samé

> 4. pořadí vykreslování: pokud landuse=residential označuje celou zastavěnou oblast, bude landuse=park vykresleno nad nebo pod ní? Dále např. landuse=forest se v mapniku vykresluje nad landuse=military. Přitom myslím, že takovéto oblasti (vojenský prostor, národní park atd.) by měly spíš překrývat vše ostatní (s nějakou poloprůhledností, i když např. u Garmin navigace se při průhledné bitmapě citelně zpomalí vykreslování).

na pořadí vykreslování bych moc nedbal, ale je zvykem, že residential,
industrial, commercial se kreslí jako první a vše má být přes to, třeba
mapnik to ale dělá tak, že pokud je oblast uvnitř jiné, tak ji kreslí až
po tom bez závislosti na typu

> 5. landuse=allotments - v mém chápání je to zahrádkářská kolonie. Jak tedy značit zahrady ve vesnici? Zatím používám leisure=garden, což ale spíš chápu jako okrasnou a odpočinkovou zahradu, než jako místo se záhonky a ovocnými stromy.

garden je zahrada, kde se pěstuje zelenina nebo květiny a je to její
účel, pokud má někdo doma zahradu a mimochodem si tam dal pár kytiček,
tak to není garden, jak to má někdo ve zvylu
pokud je to ovocný sad, opět za účelem pěstování třeba jablek, tak je to
orchard, pokud má někdo doma za barákem pár stromů, tak to není orchard

> 6. Co se týká společných hranic, zatím jsem se jich bál a kreslil jednu oblast těsně podél druhé, viz zahrady a domy na Velehradě: http://www.openstreetmap.org/?lat=49.105719&lon=17.398478&zoom=18&layers=B000FTF (ovšem za správné řešení to nepovažuju a budu se snažit to dělat jinak).

Pokud jsou dvě oblasti na sobě přilehlé, tak nic nebrání tomu, aby
používaly stejné nody, naopak je tím řečeno, že na sebe navazují
To co je v tom Velehradě je zcela špatně, tam jsou zahrady jako
příslušenství a ne za účelem pěstování nějakých plodin