[Talk-cz] opentrackmap - hrady a další

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Duben 12 22:05:06 UTC 2010

Dne Ne 11. dubna 2010 Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

> Pokud jde o rozpadlé stavby, vidím to tak, že
> historic=archaeological_site jsou místa, kde byly vykopány nějaké
> pozůstatky (základy) starých budov, např. naleziště z období
> Velkomoravské říše.

no a když nebyly vykopány? :-)

> Staré rozpadlé (ale stále více méně stojící)
> pozůstatky hradů zatím taguju historic=ruins.

to je v rozporu s aktuálním stavem na wiki:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:historic=ruins

... usage was abandoned.
You might prefer to use ruins=yes in combination with other Key:historic tags
for example.

a v návaznosti na toto, kdy jde prvně o typ, a pak o stav rozpadlosti, mi
přijde blbost používat "archaeological_site", když tím se zase ztrácí
informace o tom, čeho to zřícenina je

mě nezajímají nějaké vykopávky pravěké vesnice nebo pár střepů v jeskyni, mě
zajímá hrad, který již nemusí mít viditelné nadzemní zdivo, ale pořád je jasně
patrný obrys, obranné valy okolo, atd.

má někdo něco proti tomuto ^ ?
(pokud ruins=no, resp. neuvedeno, pochopíme, jako že to rozpadlé není,
ruins=yes jakože jsou tam jasně viditelné zbytky zdiva, a ruins=remnants jako
výše popsané terénní zbytky)

pokud ne ... jaký je postup procpat to jako oficiální způsob? - nějak se v tom
hlasování o návrzích na wiki neorientuju, kde začít?

> Tohle používám pro lesní studánky (v přírodě).

to je jasný, ale když je ta studánka upravená?

> Tohle vidím spíš na kohoutek s pitnou vodou, konec konců tam vůbec
> nemusí být žádný pramen.

sorry, vyjádřil jsem se nepřesně - myslel jsem současné užití, tj. označit
spring jako drinking_water

K.