[Talk-cz] Nějaká free data k importu

Pavel Zbytovský mail na zby.cz
Pátek Srpen 27 21:07:41 UTC 2010

Ahoj,

když jsme na geokešingovém setkání prezentovali OSM, dal jsem se do řeči s
člověkem, který dělá GIS a ten mi nabídl, že jejich firma vlastní nějaká
data, která by mohli věnovat pod libovolnou licencí do OSM. Obsahuje to
nějaké administrativní hranice, silnice, vodu a obce. Všechno je stáří
zhruba 15-20 let.

Včera jsem se dostal ke konverzi shapefilů do osm-xml a tady je výstup:
http://down.zby.cz/osm/

Jediné co by se nám do OSM hodilo jsou asi ty obce.
1) V souboru obce-node.osm je mnoho názvů vesnic, které nám na mapě i místy
chybí. Bylo by nutné profiltrovat, aby se nevkládaly existující. Co si
myslíte o tomhle importu?

2) Data ze souboru obce-polygon-popis.osm by se daly použít jako
landuse=residential. Pro orientaci jsou samozřejmě lepší budovy, ale v
místech kde nejsou zpracované je velmi příjemné vědět, kde vesnice začíná.
Taky tam jsou názvy,psč i počty obyvatel.
Filtroval bych to asi podle počtu budov, které se uvnitř oblasti nacházejí.
Co si myslíte o tomhle importu?

Hezký den,
Pavel aka zbycz

PS: odesílal jsem už 10.8. ale nezobrazilo se v konfeře :/