[Talk-cz] Tracer na rozpoznání budov z katastr. map

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Středa Únor 10 23:00:54 UTC 2010

Tak jsem si také vyzkoušel tracer. Funguje výborně, díky.

Mám pár nápadů na vylepšení práce s tracerem.

- Autoortogonalizace - nyní to znamená vyskočit z traceru, vybrat právě
vytrasovanou cestu, stisknout q, a opět se vrátit do traceru. Při
trasování pravoúhlých budov by se velmi hodila možnost ihned po
trasování provést ortogonalizaci, možná dokonce ortogonalizaci právě
vytrasované budovy společně se všemi propojenými cestami.

- Přetrasování - místy jsou již v mapě poměrně nepřesně zakreslené
domečky. Bylo by hezké, kdyby tracer použil původní cestu, a pouze
vhodně vylepšil její tvar. Nyní to buď znamená původní budovu smazat a
novou vytrasovat (čímž se ztratí tagy a historie), nebo nutnost ruční
opravy. Přetrasování se hodí i v budoucnosti po případném vylepšení
algoritmu nebo změně v KN.

- Trasování středem čar tady již zaznělo

A toto mi připadá jako chyby:

- Občas se stane, že tracer spojí budovu s koncovým bodem nějaké blízké
nebo i vzdálenější cesty. Nevím proč.

- Není mi úplně jasné, jak režim trasování správně ukončit. Občas mi při
kliknutí zmizí ikonka, ale dalším kliknutím tracer dále trasuje
(obzvlášť nepříjemné, když je zvolen režim mazání, a namísto smazání to
způsobí nechtěné vytrasování jedné budovy dvakrát), jindy je tam ikonka,
ale lze normálně editovat.

(JOSM 2561, Tracer 19864)

--
Stanislav Brabec, http://www.penguin.cz/~utx