[Talk-cz] Izometrická 3D mapa z OSM

Aleš Janda openstreetmap na kyblsoft.cz
Středa Únor 24 19:35:14 UTC 2010

Ahoj,

díky za tu stránku - jsem rád, že se ti to líbí. Hned jsem ji trochu upravil :-)

Ohledně toho renderování - ano, Petřínská věž ještě renderována nebyla, nicméně
už je :-). Psát někam, co už přerenderované je a co není skoro není možné -
generuju to v podstatě kontinuálně (celá ČR tímto tempem trvá asi týden) a
hlavně ne nikterak popořadě - výběr další dlaždice se řídí jednak tím, kdy byla
renderována naposledy, tak dost také tím, kolik změn se na ní mezitím událo.
Výsledkem je celkem nedeterministický běh. Nicméně krátce po udělání věží jsem
upravil styl tak, že se nyní dlaždice jeví světlejší - takže světlejší dlaždice
= nová, tmavší = stará. Alespoň pro teď :-)

Do budoucna bych možná mohl někde udělat službu „přerenderovat dlaždici teď“
nebo datum renderování dát na do obrázku (ale to bych zas moc nerad).

 > Co se týče té sedlové střechy, tak by možná dobrý kompromis mohlo být
 > vytvoření menšího polygonu než je ten půdorysový a pouze ten menší
 > vyvýšit. Ten menší by tedy také mohl být libovolně komplikovaný, ale
 > spojovalo by ho s tím větším jen malý počet šikmých hran.

To by to řešilo, ovšem tím se problém jen trochu převede - neumím z obecného
polygonu udělat menší polygon :-) Aspoň mě nenapadá žádný způsob jak to udělat.
Kromě toho by zřejmě na střeše vzniklo těch polygonů hodně a renderování by se
natáhlo (ale to jsou spekulace, první důvod je závažnější. Ačkoli je renderování
na celém procesu nejdelší - cca 5 minut/dlaždice, 1.200 dlaždic - nechci tomu
podřizovat užitečnost).

 > No, ale teď
 > jsou asi na programu ještě důležitější věci, přimlouvám se třeba za ten
 > barrier=fence (třeba 1m) a barrier=wall (třeba 2m). To je zrovna věc,
 > která by se na 3D mapě moc hodila! :)

Souhlas, to jsou dobré nápady. Odkážeš mě na nějaké místo, kde se často
vyskytují? Rád to ladím na konkrétní oblasti :-)

Zdravím,

Aleš Janda