[Talk-cz] Přechod českých turistických tras na OSMC

Aleš Janda openstreetmap na kyblsoft.cz
Sobota Leden 2 20:32:17 UTC 2010

Ahoj,

jestli jsem to dobře pochopil, tak jde v podstatě jen o to, že by se např.
kct_red=major
nahradilo něco jako
osmc:symbol = red:white:red_bar

Nesémantické to je, nicméně udělat sémantický systém značení cest vzhledem ke
značným rozdílům v jednotlivých státech je asi nemožné. A kct_red v podstatě
také není nějak sémantická - člověk musí vědět, že zrovna červená trasa má
nějaké výsadní postavení, nicméně pořád to „červená trasa“ je ta hlavní
informace, která zůstane zachována. Nově by sice bylo skryto, že je to od KČT,
ale co jiného by to také mělo být a když už, tvar značky napoví celkem jednoznačně.

Ve výsledku se mi zdají oba systémy pro naše účely podobně použitelné. Vzhledem
k tomu, že OSMC má vzhledem k obecnosti nějakou naději na to stát se standardem
a vykreslovat se, osobně jsem pro převod.

Aleš Janda