[Talk-cz] Verejna doprava v OSM (a IDSJMK/Brno)

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Středa Leden 13 15:57:28 UTC 2010

On Wed, 13 Jan 2010 16:34:56 +0100, honny <honnycze na gmail.com> wrote:

> Ahoj,
>
> díky za odpovědi.
> Zkusil sem si projet skriptem celou ČR (podle relace route = bus /
> tram / trolleybus). Výsledek je na konci postu [1]. Chtělo by to nějak
> sjedotit :/

Především mi není jasné co vlastně znamená "network". U cyklistických tras
se používá pro určení důležitosti trasy spíš než pro příslušnost k nějaké
síti tras. Na wiki to není nijak jasně popsané, k tagu network je tam jen
krátký článek.

Teoreticky by to mohlo fungovat, že network bude značit síť tras na
kterých je použit jeden systém jízdného (např. PID) a operator bude značit
společnost provozující daný spoj (např. DPP nebo ČD). Bohužel by takový
systém značkování asi moc nefungoval, protože například vlakové spoje
spadají do PID pouze na území Prahy, takže by tím nešel otagovat celý spoj.

> Ad zastávky, na wiki je to jinak než v tom příkladě(: vs _). Tak sem to
> dělal podle wiki, viz linka 10 [2].

Hm, někdo to asi změnil, ale v té šabloně nahoře je to ještě s podtržítky,
takže nevím, co je správně.

> Koukal sem že kolega vrabcak udělal dvě linky IDSJMK, díky! Moje
> znalosti už pomalu bohužel končí, tím čím sem jezdíval už sem
> nakreslil.

Podle zdejších minulých diskuzí je možné spoje kreslit podle jízdních řádů
(samozřejmě pokud už v OSM jsou zastávky).

> Jinak na osobních to bylo cíleně jen prozatím :) Chtělo by to sepsat
> stránku pro celou ČR, ať se to nějak sjednotí.
> Veřejná_hromadná_doprava_v_ČR?
> Je vhodné uvádět cz: před operatorem? I u KCT se to dela, takze asi spis
> ano?

Rozhodně ano, protože se tím předejde duplicitnímu použití někde ve světě.