[Talk-cz] Hranice obcí

Mike mike na mikecrash.com
Pondělí Leden 18 11:38:02 UTC 2010

Tímhle si zase nejsem jistý já. Stejně tak můžeme uvažovat o adresách -
proč není každá adresa jako node, kde je vždy napsána celá adresa -
číslo, ulice, obec, stát? Pak bych si mohl stáhnout jen všechny node s
addr a odpustit si moje čachry s boundary, hledat do jaké patří, navíc
když si třeba stáhnu z geofabrik ČR, tak v ní není ani celá hranice ČR -
je neuzavřený polygon - a já nemám jak zjistit, do jakého státu patří
města, ulice a adresy. To samé platí o příhraničí, kde je vždy jen kus
hranice, relace odkazuje na neexistující cesty a node, případně jsou z
relace odstraněny. Opět nemám jak zjistit, kam co patří.

Takže buď definujeme, jak je to v mapě vše uložený a přizpůsobí se
aplikace (které navíc nejsou napsané) nebo vyjmenujeme možné aplikace a
napíšeme to na míru. Teď je to nějak mezi a je tam tolik výjimek, že
napsat na to něco je nadlidský úkol. Také pochybuju, že někdy nějaká
aplikace jako katastrální mapy bude vycházet z OSM, což není úředně
ověřitelné, použití OSM tak bude vždy jen pro navigaci, turistiku a
zobrazení mapy v různých použitích.

Pokud někdo bude chtít kat. úz., tak si prostě stáhne jak 10, tak i 8 a
má po problému. Definovat to ale 2x je jednak neohleduplné k mapperům -
práce navíc, za druhé i zbytečně zvětšuje paměťové nároky na mapu.