[Talk-cz] lesní cesty: highway=service nebo highway=track?

CZ_Tibo CZ-Tibo na seznam.cz
Úterý Březen 2 18:28:03 UTC 2010

Zdravím,

dostal jsem se s jedním kolegou do sporu ohledně tagování lesních a polních asfaltek. Pro me jsou to highway=track+tracktype=grade1, zatímco on prosazuje highway=service:
> takova asfaltka, ac v lese, vice odpovida popisu service road (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dservice) nez tracktype=grade1 (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tracktype).

moje protiargumenty:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dservice
> z toho chapu, ze highway=service je odbocka "k necemu" - benzinka, druzstvo, tovarna, parkoviste atd.
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack
> a tady se doslova mluvi o tom, ze highway=track jsou polni a lesni cesty, tedy nevedou "k necemu", ale proste "do lesa". tracktype pak jenom rozlisuje, jestli je zpevnena, castecne zpevnena nebo nezpevnena.

jeho odpověď:
> me prijde, ze je to minimalne sporne.
> Myslim, ze lesni asfaltky jsou u nas vetsinou budovany pro pristup techniky pro tezbu dreva. Prave proto mi oznaceni service (sluzebni cesta) sedi vic nez track (polni cesta). A dalsim duvodem, proc preferuju service pred tracktype=1 je, ze takto by byl mezi tracktype=1 a tracktype=2 veliky rozdil, protoze mezi kvalitni polni cestou a asfsaltkou je znacny rozdil.

Jeste jeden můj pohled:
>highway=service vznikly jako nove cesty na miste, kde driv zadna cesta nebyla. Naopak lesni/polni asfaltky vznikly vyasfaltovanim puvodne nezpevnenych cest, u kterych o highway=track neni pochyb.

Když jsem začal mapovat, taky jsem lesní a polní asfaltky značil jako highway=service, než mi jednu walley opravil. Od té doby důsledně používám highway=track a kvalitu rozlišuju tagem tracktype:
>Pokud grade1 pouziju pro asfalt, grade2 pro sotolinu nebo panelovku, grade3 pro hlinu prosypanou sterkem, grade 4 pro hlinu, kde toho sterku moc neni a grade 5 pro sotva zretelne koleje v poli, tak mam stupnici lesnich a polnich cest vyresenou docela plynule - tedy IMHO.

Takže, jak to teda má správně být? Ať v tom máme systém...
+ šlo by to nějak zdůraznit ve wiki?

Tibo