[Talk-cz] obvod plochy zčásti sdílený s liniovým objektem

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Středa Březen 3 09:36:20 UTC 2010

Ahoj.

Jaké je správné řešení, pokud chci, aby část obvodu nějakého objektu byl
zároveň liniový objekt - např. plot na části obvodu zahrady. Napadá mne:

1) zahrada je uzavřená linie, plot je další cesta nad stejnými body.

Toto řešení je jednoduché a zcela jistě funkční, ale nevidím v JOSM
jednoduchou možnost, jak udělat, abych nad částí obvodu nakreslil další
cestu, aniž bych musel klikat na všechny body, nebo jak naopak spojit
dílčí cesty, abych vytvořil plošný objekt.

Jako nevýhodu také vidím špatnou práci s dvěma cestami na sobě.

2) Existují dvě neuzavřené neotagované linie, nad nimi relace. Pro
zahradu multipolygon, pro plot nevím jaký typ relace.

Toto mi připadá složitější, ale ve výsledku přehlednější, ale nevím,
zdali se s tím renderery vypořádají.

Také nevím, jak v tomto případě správně tagovat plot, pokud pak
pokračuje jinam

3) Linii otaguji jako plot, druhou bez tagů. Nad nimi multipolygon pro
zahradu.

Toto mi připadá ošklivé a nebezpečné (pokud by nějaký tag měl jiný
význam pro plot a jiný pro zahradu).

Také nevím, jak by se v tomto případě tagoval plot, pokud pokračuje dále
jiným směrem. (Dobře, plot mohu zakreslit jako více cest, ale
u pojmenovaných objektů má pak každý segment na mapě znovu vypsané
jméno).

Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx