[Talk-cz] Import KÚ

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Neděle Březen 7 01:52:41 UTC 2010

Michal Grézl napsal(a):

> A to ja bych se drzel administrativniho zarazeni, mesto je mesto i
> kdyby tam zil 1 clovek. Samozrejme je potreba zadat i pocet obyvatel,
> to jak to renderuje nejaky nepodstatny mapnik na jakesi strance
> nehraje zadnou roli.

Problém je, že v ČR neexistuje mapování 1:1 na tagy city, town, village,
hamlet (a suburb). Administrativně máme jen city (nebo town) a village,
suburb pro čtvrti ve městech, jako hamlet by se možná daly označit
vesničky, které nemají obecní úřad a a administrativně patří pod nějaké
jiné city nebo village.
To jak se to renderuje je podle mě dost podstatné, jelikož je to způsob
jakým k mapě přistupuje většina uživatelů... A domnívám se, že většině
lidí se nebude moc zamlouvat, že nějaký s prominutím "zapadákov" má z
historických důvodů statut města, a tak se jeho jméno na daném zoomu
vyrenderuje, ale vedlejší několikrát větší "vesnice" je bezejmenná.
Myšlenka, že se bude vše renderovat podle zadané populace je pěkná, ale
vyžaduje vyžaduje udržovanou databázi počtu obyvatel všech sídel.
Taky je potřeba si uvědomit, že i když by se tu pro ČR došlo k nějakému
specifickému konsenzu, tak v okolních státech bude tagování sídel jiné a
pak se bude velmi těžko dávat dokupy renderer, který by byl schopen
kreslit mezinárodní mapu. Osobně se z těchto důvodů kloním k tagování
podle počtu obyvatel (až na nějaké výjimky).

Petr