[Talk-cz] Izometrická 3D mapa z OSM

Aleš Janda openstreetmap na kyblsoft.cz
Sobota Březen 27 21:24:56 UTC 2010

> Tak jistě, dělat něco ručně u tohoto nemá smysl. Právě sem myslel že
> přiřadit automaticky texturu do polygonu s tagem pro fotbalové hřiště by
> mělo být možné.

Ano, tak tohle by možné bylo, minimálně pokud by ta textura nebyla závislá na
natočení (ačkoli zrovna u hřiště by se dalo natočení celkem bezpečně nějak
odvodit). Mimochodem, možná blbá otázka - jak by měla vypadat textura
fotbalového hřiště? Prostě tráva? ;-)

> Ještě otázka: Jak to vypadá s distribuovaným zpracováváním/renderováním?

Možné by to bylo, ale:
  - zatím jen pro Linux (nějak si neumím představit dávat ten skript dohromady
ve Windows)
  - každý den by se stáhlo cca 100 MiB s novými daty
  - na disku by to zabíralo 1,5 GiB
  - paměti cca 200 MiB (špičkově i 500 MiB)
  - zatím nevím, jak distribuovat změny v rendereru

Ještě jsem nezjišťoval, jestli by o tohle byl zájem - chtěl by někdo na svém
počítači renderovat izometrickou mapu s tím, že by byla rychleji přegenerována
(a mohla by se přegenerovat i člověkem zadaná dlaždice)?

Pokud ano, něco takového připravím.

> Nebo alespoň to také zmiňované manuální "požádání" o přednostní
> překreslení pro daný kus mapky (obdoba přidání "/dirty" za adresu tile u
> mapy na osm.org <http://osm.org>) by se občas hodilo.

Vida, o tomto jsem ani nevěděl. Každopádně toto můžu udělat, to nebude těžké.
Akorát nemám aktuální data, pouze data z minulého dne, takže pokud bych změnil
nějakou oblast a pak zavolal toto, dlaždice by se přerenderovala daty z minulého
dne. Anebo z aktuálního, ale čekalo by se až do zítřka. Nevím, co z toho je
lepší případ.

Aleš Janda