[Talk-cz] Izometrická 3D mapa z OSM

Jan Bilak jan.bilak.osm na gmail.com
Úterý Březen 30 13:02:40 UTC 2010

Ahoj ... to je celkem vážný problém. Nejsem odborníkem na stavebnictví
a tak mi názvy moc neříkají, ale je pravda, že "seříznutí" ze všech
stran bez štítů není moc časté. Otázka je, zda jde sedlová střecha
obecně zkonstruovatelná nad libovolným polygonem. Řekl bych, že ne
(třeba nad trojúhelníkem nebo cca pravidelným pětiúhelníkem), ale
těžko to tvrdit, když vlastně nevím, jak definována sedlová střecha.
Ve wikipedii jsem našel "definici" víceméně příklady..

Jedna možnost je taková, že by se udělala kontrukce valbové střechy a
pak se nějakou heuristikou vynechávalo "seříznutí" na některých
stranách, kde tvoří v půdorysu trojúhelník. U nějakých hodně složitých
střech se asi sedlová moc nepoužívá.

Problém bude v tom, že u cca čtvercových staveb nebudeme znát
orientaci střechy - tedy kde má střecha štíty a kde je seříznutá.

Honza