[Talk-cz] tagovaní: vodní plochy, landuse... a ještě jednou zahrady

Mike mike na mikecrash.com
Sobota Květen 8 22:38:57 UTC 2010

On 05/08/2010 06:55 PM, Petr Morávek wrote:
> Ahoj, tak bych si taky rád ujasnil pár věcí ohledně vhodného tagovaní.
>
> 1) Může mi prosím někdo objasnit jak správně tagovat vodní plochy?
> Máme natural=water, landuse=reservoir,basin. Z wiki moc moudrý nejsem
> - zdá se že natural=water se dá kombinovat s těmi později uvedenými.
> Ale jaký je rozdíl mezi reservoir a basin už nějak moc nechápu...
> Resp. mi přijde, že jejich definice se silně překrývají.

natural=water je pro vodní plochu přírodní, ne uměle vytvořenou, tedy
například přírodní jezero, naopak landuse=reservoir je pro uměle
vytvořené plochy jako přehrada, rybník apod. Basin přesně nevím, ale má
být vodní nádrž pro účel záchytu vody, která odteče do řeky jako
retenční nádrž apod.

> 2) Podle jednoho názoru (který mi přijde celkem smysluplný) v diskuzi
> k landuse na wiki, by v principu mělo být možné pokrýt téměř celou
> souš kombinaci tagů landuse a natural, ovšem u nás většina jinak dobře
> zmapovaných měst postrádá landuse=residential apod. Je k tomu nějaký
> důvod, nebo to prostě zatím nikdo neotagoval?

To spíš ještě nikdo neotagoval. Sice mne residential přijde důležitější
než třeba baráky, ale většinou se kreslí nejprve building a pak teprve
se obtáhne residential

> [...]
> vchodem udržovaný trávník, záhon růží a pár šeříků). Takovýhle tag je
> naprosto nicneříkající. Tagovat pomocí surface=* jak někdo v tagging
> listu navrhoval je holý nesmysl - opravdu se nebudu chodit každý rok
> ptát po vesnici jestli sousedi zasadili letos to samé jako loni, nebo
> nějaký záhon nepřidali/neubrali... Navíc je myslím takto konkrétní
> informace pro většinu uživatelů stejně nezajímavá. Jako celkem dobrý
> se mi jeví proposed návrh residential=garden, ale kdyby se vymyslelo
> něco jiného bez zavádění nového tagu, tak bych se taky nebránil.

Osobně používám village_green na městské parky, případně na nějaké
výraznější zeleně uvnitř města, například kolem řeky apod., pokud je
upravována. Jestli je tu a tam nějaký keř, stromek nebo růže, tak to
bych netagoval, protože se to jednak často mění a jednak pak bude mapa
nepřehledná. Nějaká zeleň je všude a nemá cenu ji označovat. To platí
především pro zahrady, které jen tvoří okolí domu a jejím hlavním účelem
není pěstování zeleně, to je jen druhotný projev. Surface pak má smysl
jen u ploch, které jsou stálé.