[Talk-cz] Dalnice vs Silnice pro motorova vozidla

jzvc jzvc na tpfree.fdns.net
Neděle Květen 30 17:04:43 UTC 2010

Dne 30.5.2010 14:40, Petr Kadlec napsal(a):

> [...]
> chápu: primární značení je podle fyzické charakteristiky silnice, to,
> jestli je na ní omezen provoz jen pro motorová vozidla či ne, se značí
> dodatečným tagem. Viz
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:Czechia_roads_tagging
>
> Teď v tom ale mám zmatek. Jedná se tedy o změnu systému, kdy odteď je
> primárním kritériem status silnice, takže _všechny_ silnice pro
> motorová vozidla jsou teď trunk (a motorway=dálnice)? To by znamenalo
> přetagovat třeba Jižní spojku, která je (odjakživa) značená jako
> motorway, byť je to „jen“ silnice pro motorová vozidla.

Tak ja to chapu tak, ze u silnic do 3. tridy je znaceni vyhradne podle
statusu silnice, takze polnacka oznacena jako jednicka je proste
primary, kdyby to bylo Rko, tak je to trunk + motorroad.
A jasne, osobne sem trebas 7cku uz jednou pretagoval a nekdo mi to
pretagoval zase na dalnici, proto to sem pisu. (A specielne v tomhle
pripade se o dalnici neda mluvit ani omylem.)

Ostatne pokud se budem bavit o navigaci, tak Rko by proti Dcku melo mit
nepatrnou, ale preci jen penalizaci. Omezeni na motorova vozidla pak na
dalnici postrada smysl, protoze alespon co se EU tyce, plati automaticky.

Jedine co je s timhle tagovanim spojeno, je to, ze to mapnik aktualni
nerozlisuje.