[Talk-cz] tema bakalarky

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Pondělí Září 20 20:58:06 UTC 2010

Anna Kratochvílová píše v Po 20. 09. 2010 v 22:45 +0200:
> Díky za rychlou odpověď, ještě se na to podívám podrobněji a případně prodiskutuji s vyučujícím. Kdybych se pro něco takového rozhodla, určitě se ozvu.

Jeden z dalších nápadů, který jsem zde kdysi nadhodil:

Analýza záznamů z GPS s použitím OpenStreetMap.

Mohlo by to poznat, jakým dopravním prostředkem se jelo, jak rychle se
projely jednotlivé úseky trasy, hledalo by to úseky trasy, které ještě
nejsou v mapě, kontrolovalo by to konzistenci (např. projetí jednosměrky
v protisměru).

U veřejné dopravy by to například porovnávalo místa, kde se pravidelně
zastavuje, a kontrolovalo by to umístění zastávek.

Pokud by takové záznamy poskytlo více lidí, daly by se z toho generovat
váhy pro navigaci, kontrolní data (existuje-li 100 záznamů o projetí po
dané cestě z bodu A do bodu B ale žádný naopak, je to možná jednosměrka,
jestliže na křižovatce cest nikdo nikdy neodbočil, je možná křižovatka
zakreslena špatně).

Nápadů, co s tím, by se asi našlo více.

Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx