[Talk-cz] OSM ortofoto

Petr Balíček PBalicek na seznam.cz
Úterý Prosinec 20 21:12:33 UTC 2011

Zdravim,

jeden z posledních vážných důvodů, proč používat nesvobodný mapy od Seznamu, Gúglu, atd. je, že OSM chybí vrstva s leteckou mapou. Tak mě napadlo, proč si ji taky nevyrobit? Hodila by se třeba i k odvozování dat do OSM (Na „obkreslování“ by to asi nebylo.).

Bylo by k tomu potřeba:

1) Přístup k serveru, kam by se nahrávaly dlaždice.

2) Software, kterej by uměl transformovat letecký fotky do souřadnic podle 3+ naklikaných bodů, jejichž polohu známe, rozřezat na dlaždice a poslat na server. Napsat takovej program by byl asi největší kámen úrazu, ale možná se někdo schopnej najde.

3) Spousta leteckejch fotek, ale myslim, že by se jich podařilo nashromáždit překvapivě dost - stačilo by se poptat kamarádů a známejch, oni by se určitě rádi vzdali autorských práv.

4) Mravenčí práce, trochu si s tim pohrát.

Zkoušel sem si takhle vyrobit pár dlaždic jen tak ručně v GIMPu nástrojem „perspektiva“ a výsledek je docela slušnej (Samozřejmě, že je to takhle moc pracný a ne zrovna přesný).
Sám se do takovýho projektu nepustim, protože na to nemam potřebný zázemí a znalosti, ale samozřejmě bych se taky rád přičinil.
Přišlo mi to prostě jako dobrej nápad, třeba se toho někdo chytne, možná by to bylo pěkný téma na bakalářku...

Mělo by něco takovýho smysl nebo je to úplně zcestná myšlenka?

PB