[Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Středa Prosinec 28 14:47:41 UTC 2011

Zdravim,

> [...]
> vidí, že někde odpovídá líp jedna a někde druhá, a rozhoduje se, že má smazat
> kus něčí práce, buď jeden nebo druhej (a strávit čas na opravě toho, kde míň
> odpovídá to, co nechal, protože přece není nějakej kazisvět a nenechá v mapě
> chyby, o kterejch ví), a teď zjišťuje, že se nemůže jen tak zastavit na konci
> waye, že by tam měl dořešit navázání, a teď zas neví, na kterou dál, a když má
> ta řeka asi 200 kiláků přes půl republiky (a ta jedna way z toho má třeba 60
> kiláků), a má hodinu čekat, než se mu to všecko všecičko okolo postahuje, a

ja to delam tak, ze vezmu DIBAVODi cestu, opravim jeji tvar podle svych
nejlepsich znalosti, i s vyuzitim te variantni cesty (ten druhy way pro
reku, jak tomu rikas), a poznacim dibavod:error=shape. Variantni cestu
zkontroluji, jestli neobsahuje nejake zajimave tagy, prevedu ji na tu
DIBAVODi a pote tu varitantni cestu zlikviduji. Neprijde mi to jako
vandalismus, protoze se snazim zachovat vse, nad cim uz nekdo manualne
pracoval.

Duvod, proc pouzivam ty DIBAVODi cesty je v tom, ze vytvareji pomerne
ucelenou sit (navazani), kterou z tech ostatnich podkladu a znalosti
dle meho nazoru jde docela dobre zpresnovat (vetsinou se jedna o upravu
tvaru, at uz reky nebo vodni plochy).

Takoveho slucovani ruznych verzi veci jsem pri distribuovanem vyvoji
softwaru zazil docela dost - kdyz si clovek rozmysli dopredu strategii,
jak s tim bude pracovat, tak to zas tolik casu nebere.

Jinak mi prijde, ze ten DIBAVOD slouzi trochu zbytecne jako otloukanek.
Zas tak strasne nepresny mi neprijde. Ze se od jejich mapovani neco zmenilo,
nejaka nadrz ubylo nebo pribyla je prece normalni. Stejne tak se vyviji
vsechno na svete a ruzne veci musime a budeme muset premapovavat. Naopak
to, co tam lidi obcas nahrnuli z kominace UHULu a katastralky (vcetne
mych editaci) obcas taky zrovna presne neni, specialne kdyz je to kryte
vegetaci.

> to je zase argument ... jakže se tomu říká, falešné dilema?
>
> že se nebude importovat každá blbina, s prominutím, přece ještě neimplikuje,
> že budeme mít prázdnou mapu

Nemyslim si, ze vodni toky a plochy jsou z pohledu mapovani blbina.
Jestli potrebujeme ta sidla, jak se ted resi, je na diskusi - muj
nazor je ano, ale plne podporuji to, abychom danou vec prodiskutovali.
Duvod me reakce byl v tom, ze byl zas DIBAVOD pouzity jako pendrek.

> [...]
> že je špatná, ne že je neúplná
>
> seznamoval jsem tuhle jednoho kamaráda s projektem, no a po zběžné obhlídce
> Bratislavy, přes kterou jsme se k tomu dostali skrze stížnost na nedostatek
> legálních podkladů pro prezentaci jeho architektonického skvostu, ho
> samozřejmě začala zajímat jeho rodná víska ... mno, víska, ehm ... a nastalo
> zklamání, neb tam tak akorát byla hlavní silnice a odbočka z ní do sousední
> obce ... což tedy dalo krásnou příležitost předvést, jak se mapa může kreslit,
> ale dalo dosti nafrak představě o použitelnosti (mimo pár vybraných lokalit)

Prijde mi, ze si v techto dvou odstavcich trochu protirecis (schvalne jsem
je dal k sobe). V prvni rikas, ze neuplna mapa tolik neodradi a ve druhem
zrovna uvadis priklad, kdy odradila. Ostatne vezmi si, ze i komercni poskytovatele
map pouzivaji docela dost mechanismus hlaseni chyb v mape.

Ohledne Slovenska jsem zminoval je
pokryti povrchu - nemaji naimportovane vse, jak zminuji tady:
http://wiki.freemap.sk/CLC
specialne zapad Slovenska. Priklad toho, co se mi docela libi, je treba
tady:
http://www.freemap.sk/?l=3111-c27e

> hele, já nejsem proti importům obecně, ba naopak, vítal bych doplnění spousty
> dat (kdyby se KČT koněčně chyt za nos ...), ale teda zrovna ten DIBAVOD je

Ad KCT - musim rict, ze zrovna tyhle data nevim, jak bychom importovali :)
Protoze znacky vedou obcas po cestach a necestach - a jak rozlisis, co
by se v pripade stopy dane znacky melo povazovat za duplicitu a co za
novou cestu. Ale treba bychom neco vymysleli.

Petr