[Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Sobota Prosinec 31 13:44:32 UTC 2011

hanoj napsal(a):
> 2) vytvoril jsem datasety prostorovych vztahu OBCE x COBE a dale COBE
> x ZSJ, na zaklade nich lze urcit zda jde o soucast jineho sidla, nebo
> je separovane. Algoritmem jsou 3 funkce, ktere odvozuji prostorovou
> velikost dle poctu obyvatel. Neni to uplne presne (daleko vice nez
> kruznice by sedela elipsa), ale ma to vysokou uspesnost. Nepresnost je
> ve prospech ctvrti.
Ugh, soubory jsem otevřel, ale nevím na co vlastně koukám :-) Nějaký
další komentář by se hodil, co to je a jakou cestou se k tomu dospělo by
se hodil ;)

> 4) O osudu ZSJ ma zrejme smysl uvazovat jen individualne, opravdu
> obsahuji casto jen urednicke nazvy, nez nazvy skutecne uzivane.

Tady se teda neshodnem (možná to záleží na oblasti, kam se člověk dívá).

Pardubice:
ZSJ obsahuje názvy sídlišť (Višňovka, Dubina, ...), které se běžně
používají.
COBE obsahují názvy, které se vyskytují leda tak na občance :-) plus
názvy okolních vesnic, které administrativně patří pod Pardubice.
MCAST obsahuje ouřednický dělení na Pardubice I-VIII, jehož existenci
zaregistruju jednou za čtyři roky při komunálních volbách.

Když jsem se díval i na menší obce, co znám dobře, tak ZSJ taky
obsahovalo užitečné názvy - typicky malé vesničky a osady, které se na
turistických mapách běžně značí.

A už když se to před časem řešilo, tak jzvc upozorňoval [1] na některé
další důležité ZSJ.

Petr Morávek aka Xificurk

[1]
http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2011-September/006804.html